مهم‌ترین حوادث ۱۵ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشتبه ۱۵ دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌اله محمدی بیان کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی این فرماندهی طی ۲۴ ساعت گذشته در کوه چنار اجرا شد.

او اظهار داشت: در همین راستا ۸۵ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که ۱۰ واحد آن به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب گردید و برای ۲۱ واحد صنفی دیگر اخطاریه صادر شد.

سارقان داخل خودرو در فسا دستگیر شدند

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی و دستگیری ۵ نفر سارق و کشف ۲۵ فقره سرقت داخل خودرو در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در شهرستان فسا، ماموران کلانتری ۱۲ معلم با اقدامات پلیسی و گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی موفق به شناسایی ۵ نفر از سارقان شدند.

او افزود: با دستور مقام قضائی متهمان دستگیر و در تحقیقات انجام شده به ۲۵ فقره سرقت محتویات درون خودرو اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی "فسا" با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد: وجود اسناد، مدارک و اشیاء قیمتی در داخل خودرو، سارقان را به انجام سرقت وسوسه می‌کند لذا جهت ناکام گذاشتن آنان، قبل از ترک خودرو دقت کنید شیشه‌ها پایین یا درب‌های آن باز نباشد.

کشف ۱۰ تن قاچاق چوب در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۱۰ تن چوب قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه "توجردی" شهرستان سرچهان، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۱۰ تن چوب قاچاق را کشف و راننده را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش چوب‌های قاچاق را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ لشکری با اشاره به اینکه قطع درختان به تاراج بردن منابع ملی است و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد لذا از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان داشت: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان و تنگ کردن عرصه بر خرده فروشان با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی در آباده اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند در این خصوص ۶۲ کیلو انواع مواد مخدر را کشف و ۱۳ نفر قاچاقچی، خرده فروش و معتاد را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: توقیف ۴۱ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۱۲ نفر سارق و کشف ۹ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد متخلف که اقدام به تهیه، مصرف و همچنین توزیع مواد مخدر می‌کنند گزارش آن را طی تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۶۲ فقره انواع سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۶۲ فقره سرقت و دستگیری تعدادی سارق در عملیات‌های پلیس این شهرستان طی ۲ هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: ماموران انتظامی "کازرون" طی ۲ هفته گذشته طرح مبارزه با سارقان و مخلان نظم و امنیت در این شهرستان را اجرا کردند.

او افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با اجرای چندین مرحله طرح ضربتی، موفق شدند ۳۳ نفر سارق را دستگیر و ۶۲ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: تلفن ۱۱۰ به عنوان پل ارتباطی پلیس و مردم، به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های شهروندان است.

نیسان حامل شیشه به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه در بازرسی از لاستیک یک دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی "لارستان" حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او اظهار داشت: ماموران انتظامی با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند در بازرسی از لاستیک زاپاس خودرو، ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه مواد مکشوفه از مرز‌های شرقی وارد کشور شده و متهم قصد انتقال آن را به شیراز داشته است، گفت: این قاچاقچی حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ امجدی عنوان داشت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و با تمام توان و قاطعیت با قاچاقچیان برخورد می‌کنیم.

کشف زمین خواری ۱۲ میلیارد ریالی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف زمین خواری ۴ هکتاری به ارزش ۱۲ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر متهم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره محیط زیست خرامه مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۴۰ هزار متر واقع در یکی از روستا‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: با دستور مقام قضائی و انجام اقدامات انتظامی، ماموران به همراه نمایندگان اداره محیط زیست به محل مورد نظر اعزام و ۴ هکتار زمین تصرف شده را از ید متصرف خارج و به بیت المال بازگرداندند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های بازگردانده شده به بیت المال، ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

با هوشیاری پلیس خرامه، سارقان حین سرقت زمین گیر شدند

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری سارقان سابقه دار حین سرقت اموال دولتی و کشف ۱۸ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی بیان داشت: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت، ماموران انتظامی خرامه حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به ۲ نفر که در حال بریدن میله‌های مهار خط لوله گاز بودند مشکوک و آنان را دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از محل دستگیری متهمان، یک عدد اره آهن بر و تعدادی میلگرد بریده شده، درب و پنجره و لوله‌های آهنی مربوط به خط لوله گاز کشف شد، گفت: سارقان در بازجویی اولیه به ۱۸ فقره سرقت از باغات، اماکن خصوصی و دولتی اقرار کردند.

فرمانده انتظامی خرامه خاطر نشان کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف سیگار قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی "فورگ" هنگام نظارت بر تردد خودرو‌های عبوری، به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف چوب قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه آسپاس اقلید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۲۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی اقلید عنوان داشت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

واژگونی پراید با یک کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پراید در بلوار سعدی شهر صدرا، یک نفر فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در بلوار "سعدی" شهر صدرا به مأموران اعلام شد.

او افزود: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با ۴ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه در این حادثه یک نفر فوت و ۲ سرنشین نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، اظهار کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده که به وی آسیبی نرسیده است را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

فراخوان جذب پلیس افتخاری

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از جذب پلیس افتخاری متناسب با شرح وظایف این پلیس خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: بهره گیری از توان مردم و استفاده از ظرفیت‌های آنان در توسعه امنیت داخلی همواره مورد تاکید بوده و مجموعه پلیس آگاهی استان فارس درنظر دارد به منظور تقویت توان و پویایی ناجا، از بین جوانان زن و مرد علاقه‌مند با حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، پلیس افتخاری جذب کند.

او افزود: مدارک لازم برای عضویت افتخاری عبارت است از: چهار قطعه عکس، تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی، سابقه عضویت بسیج، تصویر سوابق ایثارگری، معرفی نامه، تنظیم برگه اطلاعات فردی، سابقه عدم سوء پیشینه کیفری و تکمیل برگه میثاق نامه.

رئیس پلیس آگاهی استان، اهداف بکارگیری پلیس افتخاری را کمک به ناجا در توسعه و تحکیم نظم و امنیت اجتماعی، نهادینه سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی و جلب اعتماد عمومی جامعه، تقویت توان، تحرک و پویایی ناجا و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری، بهره برداری ازاطلاعات و توان مردمی در بعد آموزش همگانی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، مشارکت در بومی سازی نظم و امنیت و فعالیت‌های پیشگیرانه متناسب با اقلیم‌های متنوع کشور و مشارکت مردمی در بخشی از امور امنیتی، انتظامی و ترافیکی دانست.

سرهنگ حبیبی بیان کرد: علاقه‌مندان برای عضویت می‌توانند در ساعات اداری هر روز با مراجعه به پلیس آگاهی استان فارس واقع در شیراز، خیابان کارگر (گلکوب) از جزئیات این موضوع مطلع شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.