اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در مناطق تاریخی شهرستان مرودشت، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  بهمنی‌نژاد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، ضمن تایید خبر دستگیری اعضای یک باند حفاری غیرمجاز در مرودشت، گفت:  این گروه برای دستیابی به اشیای قیمتی در مناطقی از مرودشت فعالیت داشتند.

او، بیان کرد: دستگیری این افراد به دنبال دریافت خبری مبنی بر فعالیت عده‌ای در دامنه‌ کوه حسین، پشت مجموعه نقش رستم معروف به تنگ شاه اسماعیل در دستور کار قرار گرفت.

بهمنی نژاد، تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری ماموران پاسگاه انتظامی تخت جمشید، با حضور در محل، دو خودرو سواری را مشاهده کردند که  یک گودال استتار شده و حفاران در همان محدوده مشغول به کار هستند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، ادامه داد: بلافاصله ماموران محل را محاصره کرده و ۹ نفر را در حین حفاری غیرمجاز دستگیر کرده و همراه با ادوات حفاری به مقر انتظامی انتقال دادند.

او، با اشاره به اینکه متهمان بعد از تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند، افزود: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیاء و اموال فرهنگی‌تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی را بدنبال دارد.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار