زنان مهمترین رکن اصلی توسعه و بالندگی جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : زنان مهمترین رکن اصلی توسعه و بالندگی جامعه هستند لذا به جایگاه و منزلت آن‌ها هرچه بیشتر بها دهیم و با کرامت به این قشر موثر نگاه کنیم در واقع جامعه با رشد و تعالی بیشتری همراه خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : باید نگاه‌های خود را به زندان و زندانی تغییر دهیم، زیرا بعضی از افراد که دارای مشکل حاد نیستند، دچار گرفتار‌هایی شده و به دلایل و شرایطی به زندان افتاده اند که نباید از جامعه طرد شوند.

او گفت : بانوان با توجه به توانمندی‌های اثرگذار خود، قادر به نقش آفرینی در جامعه هستند لذا به جایگاه و منزلت زنان هرچه بیشتر بها دهیم و با کرامت به این قشر موثر جامعه نگاه کنیم در واقع جامعه با رشد و تعالی بیشتری همراه خواهد شد.

او ارایه آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی به جامعه برای پیشگیری از ارتکاب به جرم را بسیار موثر عنوان کرد و افزود: خیلی از افراد که مرتکب جرم می‌شوند به دلیل نداشتن آگاهی و کسب آموزش‌های لازم از جمله عدم آگاهی از قوانین و معاملات است که با ارایه آموزش‌های لازم می‌توان جلوی بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها را گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه زنان با توجه به روحیه سازندگی خود منشا پویایی و رشد جامعه هستند، ادامه داد: دستگاه‌های ذیربط می‌توانند در ندامتگاه‌ها با راه اندازی طرح‌های تولیدی، اقدامات و برنامه‌هایی دنبال کنند که زنان زندانی پس از رهایی، دوباره با ایجاد شغل قادر باشند که به کانون گرم خانواده خود برگردند.

او افزود: برخی از جرم‌ها به دلیل عدم آموزش و آگاهی در جامعه است که در این زمینه دستگاه‌های ذیربط وظیفه دارند که نهایت اهتمام خود را برای آگاه سازی و آموزش به جامعه بکار گیرند.

خوش اقبال با بیان اینکه دستگاه‌های ذیربط استان ظرف یک هفته باید نسبت به تدوین برنامه‌های خود برای حل مشکلات زنان زندانی اقدام کنند، خواستار شناسایی و تفکیک زنان در زمینه ارایه آموزش به آن‌ها برای کارآفرینی در بخش تولید متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها شد.

او گفت: ضرورت دارد که در سفر رئیس قوه قضاییه به استان برنامه‌ها و مسایل زنان زندانی را مطرح و ارایه کنیم.

خوش اقبال گفت: باید یک هماهنگی و همکاری لازم توسط خانه صنعت و معدن، اداره زندان ها، آموزش فنی و حرفه‌ای و انجمن زنان کارآفرین برای کار و اشتغال زنان زندانی پس از رهایی صورت گیرد و این موضوع با ارایه آموزش در زمینه‌های مختلف می‌تواند منجر به اشتغال این قشر از زنان شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه افزود: ضرورت دارد که زمینه بیشتری برای همکاری و مشارکت سمن ها، خیرین و کارآفرینان به منظور تسهیل و رفع مشکلات زنان فراهم شود و بتوانیم از این فرصت برای کارآفرینی بیشتر در جامعه استفاده کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار