مشاور ارشد رئیس‌جمهور منتخب آمریکا افشای فایل صوتی مکالمه ترامپ و مقام ایالت جورجیا را مصداق حمله به «دموکراسی» این کشور تعبیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، مشاور ارشد رئیس جمهور منتخب آمریکا فشار دونالد ترامپ بر مقامات ایالتی جورجیا برای تغییر نتیجه انتخابات را هدف انتقاد قرار داد.

باب باوئر روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: شواهد غیر قابل انکاری در دست است که رئیس جمهور با اعمال فشار و تهدید بریکی از مقامات هم حزبی خود سعی دارد شمارش تائید شده و قانونی آرا انتخابات را ابطال و آرا دیگری را به جای آن جعل کند.

مشاور جو بایدن افزود: این (فایل صوتی مکالمه ترامپ و وزیر داخلی ایالت جورجیا) اثبات غیر قابل انکار حمله ترامپ به دموکراسی آمریکا است.

ترامپ که رقابت در ایالت کلیدی جورجیا را به جو بایدن واگذار کرده است به تازگی در مکالمه تلفنی از وزیر داخلی ایالت جورجیا می‌خواهد تا نتیجه انتخابات در این ایالت را ابطال کند. افشای فایل صوتی این مکالمه از سوی روزنامه واشنگتن پست نشان می‌دهد که ترامپ از وزیر داخلی ایالت جورجیا می‌خواهد تا ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای به نفع وی پیدا کند تا او بتواند پیروزی خود در ایالت جورجیا را ثابت کند.

در پی افشای این فایل صوتی، دیوید شفر، رئیس حزب جمهوری خواه در ایالت جورجیا اعلام کرد دونالد ترامپ به دلیل درز فایل صوتی مکالمه خود با یک مقام انتخاباتی جورجیا به رسانه‌های آمریکا، علیه او طرح دعوی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار