اقدامات پیشگیرانه ای برای جلوگیری از گسترش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شده، اما شیوع این بیماری در کشور موضوع دور از انتظاری نخواهد بود.

نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در  گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت:خوشبختانه تاکنون موردی از انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از انسان به انسان یا از پرنده به انسان مشاهده نشده است.

او با بیان اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و دام است افزود: شرایط را به گونه ای مهیا کردیم که کنترل های نظارتی دامپزشکی انجام شود و مردم اطمینان داشته باشند که هیچ گونه نگرانی در رابطه با مصرف فرآورده های دامی وجود ندارد.

نقیبی بیان کرد : فعالیت سازمان دامپزشکی کل کشور در دو محور عمده پیشگیری از بیماری‌ها و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی متمرکز شده است.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این ویروس در دستگاه گوارشی پرنده جای گرفته و ممکن است بدون هیچ گونه علائم باشد و یکی از اقدامات امنیتی پیشگیرانه در بحث حیات وحش جلوگیری از شکار غیر مجاز پرندگان است.

او گفت : ازهرگونه ارتباط طیور بومی که در خانه نگهداری می‌شود با طیور آزاد پرواز جلوگیری و محل نگهداری آن‌ها ضدعفونی شود.

نقیبی در ادامه، بیان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیر متعارف طیورو پرندگان مراتب به دامپزشکی اطلاع داده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار