از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار تن کود اوره مورد نیاز بخش کشاورزی در خراسان جنوبی توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  سعیدی ، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از افزایش ۶۳ درصدی توزیع کود در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار تن کود اوره و در مدت مشابه پارسال ۶ هزار و ۷۵۰ تن کود بین کشاورزان توزیع شده است.

او افزود: هیچ گونه کمبود کود شیمیایی برای مصارف کشاورزی استان تاکنون نداشته‌ایم.

سعیدی گفت : تا شهریورماه امسال در کشور برای تامین کود پتاس و فسفات ، با مشکل مواجه بودیم، اما در خراسان جنوبی کود مورد نیاز کشاورزان تامین شد، از شهریورماه تاکنون هم ۶۰۰ تن کود پتاس و فسفات در استان توزیع و نیاز کشاورزان تامین شده البته قیمت‌ها نسبت به سال قبل پنج برابر افزایش یافته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان افزود: براساس برآورد‌های سازمان جهاد کشاورزی، کود اوره مورد نیاز سالانه استان حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن و فسفات و پتاس چهار هزار تن است که به تدریج تامین و توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه چهار هزار تن کود شیمیایی در خراسان جنوبی ذخیره‌سازی شده است گفت: در حال حاضر ۲ هزار تن کود اوره، ۴۰۰ تن کود فسفات و ۲۰۰ تن پتاس در این مجتمع موجود است.

سعیدی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا کود مورد نیاز کشاورزان بیشتر از مبادی خراسان جنوبی تامین شود تا کود ذخیره شده در انبار‌های استراتژیک استان تخلیه نشود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر کود اوره از سه پتروشیمی بجنورد، مرودشت شیراز و عسلویه در مجتمع انبار‌های کود شرکت حمایتی کشاورزی استان موجود است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.