معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان گفت: ۱۵۰ خانواده در استان همدانی در انتظار سرپرستی نوزادان و کودکان بی سرپرست هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان, زهره بختیاری معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان از وجود ۱۵۰ خانواده در صف انتظار برای دریافت فرزندخوانده خبر داد.

اواظهار کرد: در سال جاری ۱۰ فرزند به این خانواده‌ها تحویل داده شده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان افزود: در حال حاضر شش کودک در مرکز شیرخوارگاه بهزیستی وجود دارد.

بختیاری با بیان اینکه کمتر از ۱۰ خانم مجرد بالای ۳۰ سال متقاضی دریافت فرزندخوانده هستند، افزود: در سال جاری اقدامی در زمینه تحویل این کودکان به خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال نداشته‌ایم چراکه خانواده‌ها در اولویت دریافت فرزند هستند.

او بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، تصمیم‌گیری شده که این کودکان را حتی به‌صورت امین موقت هم به خانواده‌ها بسپاریم چراکه مراقبت خانواده‌ها از این کودکان بهتر از مربیان است، به ازای هر کودک باید یک مربی در مرکز شیرخوارگاه وجود داشته باشد که این امکان در بهزیستی وجود ندارد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در ادامه بیان کرد: صلاحیت‌های کلی خانواده‌های متقاضی اعم از شرایط روانی، اخلاقی، جسمی، اقتصادی و سطح فرهنگ خانواده برای کارشناسان توسط بهزیستی باید سنجیده شود.

بختیاری ادامه داد: ضمن صلاحیت‌های کلی خانواده‌های متقاضی، باید پنج سال از ازدواج این افراد گذشته و مدارک پزشکی مبنی بر عدم بچه‌دار شدن آن‌ها تایید شود.

او در پایان گفت: پس از تحویل کودکان به خانواده‌های متقاضی، کارشناسان بهزیستی همچنان بر شیوه نگهداری فرزندان نظارت می کنند و در صورت بروز مشکل برای کودکان، آن‌ها از خانواده‌ها پس گرفته می شوند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.