تاکنون ۹۹۹ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۹ هزار و ۴۸ پرونده با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک کارگروه اشتغال و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: امسال ۱۳ هزار و ۵۱۹ فقره پرونده برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی در این استان تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شد که اشتغال پیش‌بینی شده در این پرونده‌ها ۱۶ هزار و ۵۸۲ نفر با نیاز تسهیلاتی یک‌هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال است.

او افزود: از این تعداد تاکنون ۹۹۹ میلیارد ریال تسهیلات مربوط به ۹ هزار و ۴۸ پرونده با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر پرداخت شده است.


بیشتر بخوانید


فاضلی به خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و اضافه کرد: در این راستا دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای صنوف، بنگاه‌های اقتصادی و سایر مشاغل آسیب دیده اختصاص یافت که از این مبلغ تاکنون برای دریافت یک هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواست ارائه شده و یک هزار میلیارد ریال به متقاضیان واجدشرایط در این مدت پرداخت شده است.

او ادامه داد: سامانه مربوط به تسهیلات کرونایی ویژه مشاغل مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان فعال است.

فاضلی گفت: سهمیه چهارمحال و بختیاری برای تسهیلات الگوی نوین مشاغل خانگی در قالب تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی استان به منظور ایجاد دو هزار شغل بوده که تسهیلات آن با کمترین انحراف پرداخت و اشتغال مربوطه ایجاد شده است.

او افزود: سهمیه چهارمحال و بختیاری در طرح یارانه دستمزد ۹۹۷ مورد است که تاکنون ۷۶۳ مورد برابر ۷۶.۶ درصد محقق شده، اما این طرح در استان با استقبال مطلوبی همراه نبوده است.

فاضلی اضافه کرد: چهار هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

او ادامه داد: از این مبلغ تاکنون شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک‌های عامل بررسی، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عقد قرارداد و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار