۹ هزار و ۱۳۷ نفر از متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی در چهارمحال و بختیاری به دلیل تکمیل نشدن فرآیند تقاضا در فرصت تعیین‌شده، از فهرست متقاضیان این طرح حذف می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست شورای تامین مسکن گفت: ۹ هزار و ۱۳۷ نفر از متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی در این استان به دلیل تکمیل نشدن فرآیند تقاضا در فرصت تعیین‌شده، از فهرست متقاضیان این طرح حذف می‌شوند.

او افزود: این تعداد از متقاضیان در مهلت تعیین شده برای هر یک از مراحل ثبت تقاضا، همچون بارگذاری مدارک، تکمیل پرونده، مراجعه حضوری و واریز وجه اقدام نکرده‌اند و بر اساس مصوبه شورای تامین مسکن استان از سامانه طرح اقدام ملی حذف می‌شوند تا در فرصت‌های بعدی، امکان نام‌نویسی متقاضیان جدید فراهم شود.


بیشتر بخوانید


نظری اضافه کرد: مرحله چهارم نام‌نویسی از متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی، دی‌ماه امسال آغاز می‌شود.

او بر لزوم همکاری هرچه بیشتر شهرداری‌ها با ستاد اجرایی طرح اقدام ملی مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای سرعت بخشی به روند اجرای این طرح ملی تأکید کرد و گفت: سهم ۱۰ درصدی شهرداری‌ها قابل‌توجه است و می‌توان پرداخت این سهم را در مراحل بعدی اجرای طرح نیز پیگیری کرد و لازم است برای به نتیجه رسیدن طرح تا پیش از پایان دولت دوازدهم اقدام مؤثرتری انجام شود.

نظری، کمبود زمین در برخی شهر‌های چهارمحال و بختیاری را از مشکلات اجرای طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی برای اعلام اراضی مازاد و یا تغییر کاربری این اراضی در کوتاه‌ترین زمان اقدام کند.

او ادامه داد: به دلیل تامین نشدن زمین مورد نیاز و پایین بودن تعداد متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی، برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی و انتقال تقاضا‌های ثبت‌شده در شهر‌های کیان، بلداجی و باباحیدر در دستور کار قرار گرفت و مراحل اجرای ساخت مسکن برای متقاضیان این شهر‌ها به ترتیب در شهر‌های شهرکرد، بروجن و فارسان دنبال می‌شود.

نظری درباره اجرای خدمات زیربنایی همچون آب و فاضلاب، برق و گاز در طرح اقدام ملی مسکن گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین مسکن استان، به‌زودی برآورد هزینه‌ها در دستگاه‌های خدمات رسان به‌روزرسانی می‌شود و برای تسهیل امور در این زمینه و پیگیری تامین اعتبار از سازمان ملی زمین و مسکن و اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.