کلاهبرداران حرفه ای که در پوشش خرید دام به قیمت بالاتر از بازار اقدام به کلاهبرداری میلیاردی در البرز می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  سرهنگ فرج الله اسداللهی، فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد گفت: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر این که افرادی با پیشنهاد مبالغ بالا اقدام به خرید دام از آن‌ها در ازای ارائه چک‌های بلامحل و کلاهبرداری از این طریق کرده اند، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد قرار گرفت.

او در خصوص شگرد متهمان اظهار داشت: ۲ نفر با ظاهری موجه با حضور در مراکز فروش دام و انجام معامله با قیمت بالاتر از عرف بازار اعتماد فروشنده‌ها را جلب و با صدور چک‌های بلا محل اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کردند.

سرهنگ اسداللهی گفت: با تلاش کارآگاهان و اقدامات پلیسی انجام شده، ۲ نفر از متهمان اصلی در تهران شناسایی شدند و پس از دریافت نیابت قضایی به آن جا اعزام شدند و پس ازچند روز تعقیب ومراقبت شبانه روزی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی نظرآباد منتقل کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهمان در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کردند که با تاسیس یک واحد تجاری و یک دامداری در شهر نظرآباد و خرید اقلام غذایی و احشام از فروشندگان با پیشنهاد مبالغ بالاتر از نرخ بازار و صدور چک‌های بلامحل اقدام به کلاهبرداری می کردند و سپس متواری می‌شدند.

او با بیان این که متهمان در بازجویی‌های انجام شده به ۲۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند، گفت: تا کنون تعدادی از مال باختگان برای شناسایی اموال شان به پلیس آگاهی دعوت شده اند و متهمان نیز به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد در پایان گفت: با توجه به احتمال سرقت‌های متعدد توسط این افراد، بازپرس شعبه دوم دادگستری شهرستان نظرآباد دستور چاپ تصاویر بدون پوشش متهمان را در رسانه‌های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این افراد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست می‌شود تا جهت پیگیری شکایت خود به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان نظرآباد واقع در سایت اداری- جنب دادگستری نظرآباد مراجعه و یا با شماره تلفن ۴۵۴۰۳۵۶۰-۰۲۶ تماس حاصل کنند.

خرید دام با قیمت خارج از عرف بازار، شگرد کلاهبرداران حرفه‌ای/ کلاهبرداران دامی را شناسایی کنید

خرید دام با قیمت خارج از عرف بازار، شگرد کلاهبرداران حرفه‌ای/ کلاهبرداران دامی را شناسایی کنید

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.