معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت فارس گفت: تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی ویژه مناطق صنعتی کم برخوردار پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: براساس قانون امکان پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد تومان با نرخ ۱۲ درصد برای طرح‌های موجود در مناطق محروم و کم برخوردار وجود دارد.

رضا ساداتی افزود: این تسهیلات به منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری، خلق اشتغال و در نهایت رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار پرداخت می‌شود.

او با بیان این که در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، در راستای حمایت از سرمایه گذاران و صنعتگرانی که در تامین منابع مالی مورد نیاز برای تمکیل طرح‌های صنعتی خود مشکل دارند، تمهیداتی اندیشیده شده است، اظهار داشت: از ۳۶ شهرستان استان فارس ۱۲ شهرستان به صورت کامل جزو مناطق محروم و کم برخوردار هستند و از این تعداد نیز ۵ شهرستان همچون بیضا، بختگان، سرچهان، کوه چنار و خفر جزو شهرستان‌های جدیدالتأسیس به حساب می‌آیند که طرح‌های واقع در این ۱۲ شهرستان امکان استفاده از منابع حمایتی تبصره ماده ۱۸ را دارند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان این که مابقی شهرستان‌ها نیز از قبل در زمره شهرستان‌های محروم و کم برخوردار قرار گرفته بودند، ابراز داشت: علاوه بر این ۱۲ شهرستان، ۵۵ بخش نیز می‌توانند در تعریف مناطق کم برخودار و کمتر توسعه یافته قرار بگیرند و از مصوبه پرداخت تسهیلات به طرح‌های دارای پیشرفت کمتر از ۳۰ درصد استفاده کنند.

ساداتی ادامه داد: هر چند برخی از این ۵۵ بخش، خودشان در مناطق غیر محروم قرار دارند، اما اگر بخواهیم تعداد شهرستان‌هایی که مشمول این طرح می‌شوند را اعلام کنیم مجموعاً ۲۲ شهرستان خواهند شد.

او گفت: از جمله شاخص‌های محاسبه مناطق کم برخوردار بر اساس مصوبه هیأت دولت، میزان سرمایه گذاری، اشتغال و صنایع مستقر است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، ابلاغ این مصوبه را فرصتی برای پیشرفت مناطق محروم اعلام عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۰ طرح با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در این مناطق شناسایی شده اند که می‌توانند از این ظرفیت قانونی و تسهیلات آن بهره ببرند.

ساداتی از تمدید بند الف تبصره ۱۸ در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال به سر می‌بریم علاقه مندان می‌توانند هر چه سریع‌تر برای پیگیری موضوع اقدام کنند، هر چند در سال آینده هم امکان استفاده از این تسهیلات وجود دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار