به گزارش خبرنگار
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از
زنجان، خدایی سرپرست
راه آهن شمال غرب کشور با اشاره به اینکه تفاهمنامه اتصال شهرک صنعتی به راهآهن در دهه ۸۰ بین مسئولان استانی، مسئولان شهرک صنعتی و راه آهن جمهوری اسلامی امضا شده است، گفت: قرار بر این بود تا زیرسازی مسیر ۹ کیلومتری شهرک به ایستگاه خرمپی، رفع معارض و تملک اراضی توسط شهرک صنعتی انجام بگیرد و بعد از اتمام این زیرسازی، راهآهن موظف به روسازی خط و ریلگذاری شود، اما پس از گذشت ۱۷ سال هنوز زیرسازی انجام نشده است.
او با بیان اینکه ادوات مورد نیاز خطی چندین بار تهیه شده و حتی در سال ۹۴ اعلام آمادگی برای احداث خط صورت گرفت، گفت: متاسفانه زیرسازی آماده نشد و ادواتی که آماده شده بود تا در این محور به کار گرفته شود به دلیل عدم استفاده در محورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفت.
عباسی سرپرست شهرک صنعتی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه پروژه اتصال راهآهن به شهرک صنعتی در سال ۸۵ به دلیل مسائل حقوقی، وجود معارض و اختلاف با پیمانکار تعطیل شد، گفت: از سال ۹۷ این مشکلات حل شده و پروژه مجددا کلید خورده است.
او افزود: تاکنون ۲ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و ۵ میلیارد تومان دیگر نیز در دست اقدام است.
عباسی با بیان اینکه پل آمادگاه به اتمام رسیده و پل جوادی نیز در همین ایام با قرار دادن در مناقصه به اتمام خواهد رسید، ادامه داد: به شرکت راهآهن این قول را میدهیم که در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ پروژه را تحویل راه آهن خواهیم داد.
انتهای پیام/م