رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عادی انگاری شرایط، موج جدید بیماری کووید ۱۹ را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی در نشست امروز (۱۴ دی) ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا گفت: خوشبختانه در هفته‌های اخیر سیر بیماری در استان کرمانشاه نزولی بوده و تعداد مبتلایان و موارد مرگ و میر در اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان کاهش یافته است.

او با تقدیر از تلاش کادر درمان در مدت اوج بیماری کرونا استان، گفت: با وجود کمبود‌ها با مشکل جدی در زمینه مقابله با کرونا مواجه نبودیم.

مرادی با بیان اینکه باید آمادگی مواجه با پیک بعدی بیماری را داشته باشیم، افزود: با وجود تاکید دانشگاه علوم پزشکی در خصوص لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و هشدار‌هایی که در این زمینه به شهروندان داده می‌شود، متاسفانه در حال حاضر استان به شرایط عادی بازگشته است.

او افزود: در صورت تداوم این وضعیت و عدم رعایت دستورهای بهداشتی از سوی مردم و با توجه به سرد شدن هوا، با پیک دیگری از بیماری در ماه‌های بهمن و اسفند مواجه می‌شویم.

او گفت: در صورت بازگشت به وضعیت قرمز در ماه‌های پایانی سال مشکلات معیشتی فراوانی برای شهروندان ایجاد خواهد شد، چرا که این وضعیت منجر به تعطیل شدن مشاغل گروه ۳ و ۴ می‌گردد.

مرادی با بیان اینکه تنها راه کنترل بیماری در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط خود مردم است، گفت: از مردم انتظار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را داریم. همچنین باید همچون ماه‌های گذشته هشدار‌های لازم در خصوص پیشگیری و رعایت موارد بهداشتی مقابله با کرونا توسط روابط عمومی و معاونت بهداشتی دانشگاه به مردم داده شود.

او افزود: باید در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله تخت‌های ویژه و دستگاه‌های اکسیژن ساز برای مواجه با پیک بعدی اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با وجود اینکه روند بیماری کاهش پیدا کرده، تداوم انجام تست "پی سی آر"به ویژه برای افرادی که با فرد مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اند، همچنان مورد توجه قرار دارد و باید در انجام این تست همکاری لازم صورت گیرد.

او افزود: پیگیری بیماران مبتلا که نیاز به قرنطینه و مراقبت دارند هم توسط مراکز ۱۶ ساعته و تیم‌های بیماریابی به صورت فعال انجام شود.

مرادی گفت: دیابی و گزارش دهی مستمر در خصوص ویروس جهش یافته نیز باید با جدیت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.