مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از نظارت‌ دامپزشکی استان بر واحد‌های مرغداری به منظور جلوگیری از انتشار بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان خبر داد.

اصغر زاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: در اواسط هفته‌ی گذشته شاهد تلفات غیر متعارف در دو واحد مرغداری بودیم که از همان ابتدا همکاران دامپزشکی نسبت به قرنطینه کامل واحد و استقرار نیرو‌ها در آن واحد اقدام کردند.

او افزود: تمام دستورالعمل های بهداشتی توسط ستاد ملی آنفلوانزای فوق حاد کشوری اجرا شد و اجازه خروج محصولات داده نشد.

اصغر زاده اظهار کرد: حدود ۵ روز است که همکاران نسبت به مهار ۲ واحد مرغداری اقدام کرده اند که کار یک واحد تمام شده و کار واحد بعدی هم تا فردا ظهر تمام خواهد شد تا از انتشار ویروس به سایر واحد‌ها خودداری شود که خوشبختانه تا کنون هیچ محصولی از این ۲ واحد وارد بازار نشده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: تمام محصولات داخل بازار و فرآورده‌های خام دامی زیر نظر دامپزشکی است و تا کنون هیچ گونه ابتلای انسانی از این بیماری در استان گزارش نشده است.
او تصریح کرد: مردم نگران انتشار این بیماری در استان نباشند، زیرا همکاران دامپزشکی در تلاش هستند تا تمام واحد‌های مرغداری را زیر نظر بگیرند و در زمان کوتاه ویروس را مهار کنند.

انتهای پیام/ ر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار