رییس کل دادگستری لرستان گفت: وظیفه اصلی قضات، اجرای عدالت با بی طرفی و بدون تبعیض است که می‌توانند برای این مهم در مساجد حضور یابند و با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، محمد رزم،رییس کل دادگستری لرستان روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری پلدختر اظهار داشت: قضاوت عادلانه وظیفه ذاتی یک قاضی است که رعایت این اصل در راستای خدمت به مردم موجب رضایت آن‌ها و تقویت انگیزه می‌شود.

او افزود: ۹ نفر قضات شهرستان پلدختر می‌توانند در راستای رفع ابهامات و اشراف بیشتر مردم به مسائل حقوقی با حضور در مساجد به سوالات نمازگزاران پاسخ دهند، زیرا دیدار چهره به چهره و بدون واسطه با شهروندان، علاوه بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های موجود از افزایش پرونده‌های ورودی نیز پیشگیری می‌کند.

رییس کل دادگستری لرستان بر رسیدگی در اسرع وقت به پرونده‌های معوقه و قدیمی تاکید کرد و گفت: حفظ سلامت و کرامت انسانی از سیاست‌های قوه قضاییه است.

رزم یادآور شد: مردم‌داری، مردم‌محوری و حفظ حرمت و کرامت ارباب رجوع به عنوان مهمترین پشتوانه‌های نظام، سرمایه‌های اجتماعی نظام و قوه قضاییه نیز هستند که موجب اقتدار و صلابت آن می‌شوند.

او بر افزایش آستانه تحمل مدیران اجرایی تاکید کرد و افزود: مدیران اجرایی باید با صبر و گشاده رویی از ارباب رجوع استقبال و آن‌ها را تکریم کنند چراکه مردم‌داری موجب تقویت دستگاه‌ها می‌شود.

رییس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: ابتدای فروردین ۹۸، یکهزار و ۹۶۸ فقره پرونده، موجودی دادگستری پلدختر بوده است و در همان سال هفت هزار و ۵۱۵ پرونده نیز تشکیل و تا پایان سال هفت هزار و ۸۲۴ پرونده مختومه شد.

رزم اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد ۳۰۹ پرونده مختومه متعلق به پرونده‌های قدیمی این دادگستری بوده است.

در این مراسم مهدی بیرانوند به جای اکبر رشیدی به عنوان رییس جدید دادگستری پلدختر منصوب شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.