رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با ثبت چهارمین روز بدون فوتی کرونا در مهاباد، آمار قربانیان در این شهرستان همچنان ۳۰۳ نفر باقی ماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۳۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان بستری شدند که ارومیه با ۱۴، میاندوآب با ۶ و مهاباد با ۴ بیمار جدید بیشترین تعداد بستری در آذربایجان غربی را داشتند.

آقازاده افزود: هم اکنون از ۴۲۴ بیمار بستری در استان، ۱۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۱ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: با فوت ۸ بیمار مبتلا و مشکوک دیگر، مجموع قربانیان کرونا در آذربایجان غربی به ۳ هزار و ۳۵۸ نفر رسید.

او اضافه کرد: هر گونه عادی انگاری بیماری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، پیک چهارم کرونا را همراه خواهد داشت، این وضعیت پایدار و سیر نزولی بیماری در صورت عدم توجه و رعایت، تبعات خطرناکی را به دنبال دارد، هشدار جدی ما این است مبادا گرفتار عادی انگاری بیماری شویم و در دام سهمگین بیماری بیفتیم.

آقازاده با تاکید بر پرهیز از هرگونه سهل انگاری و ساده انگاری در رابطه با بیماری کووید ۱۹، این بیماری را غیر قابل پیش بینی و وضعیت کنونی را شکننده خواند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.