طی عملیات گشت و مراقبت نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان دو دستگاه وانت نیسان حامل ریشه شیرین بیان غیر مجاز در منطقه دالین شناسایی و توقیف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبدالله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان،گفت: ماموران حفاظت منابع طبیعی سپیدان حین گشت زنی در محور شیراز به سپیدان به دو دستگاه وانت نیسان مشکوک و پس از توقیف آن‌ها دوهزار کیلوگرم ریشه شیرین بیان کشف شد.

او، بیان کرد: پس از توقیف و انتقال خودرو‌ها به پارکینگ نیروی انتظامی متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

بحرینی با اشاره به عزم قاطع ماموران حفاظت منابع طبیعی در برخورد با سودجویان و قاچاقچیان عرصه‌های جنگلی و مرتعی تصریح کرد: هر گونه برداشت و حمل محصولات فرعی جنگل و مرتع مستلزم کسب مجوز قانونی از منابع طبیعی است، که در غیر این صورت برابر مقررات با متخلفان برخورد می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، ادامه داد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در گرو عزم و بسیج همگانی و نیز همکاری و مشارکت سازمان‌ها، نهاد‌ها و قشرهای مختلف مردم است.

او، از شهروندان درخواست کرد  در صورت اطلاع از حمل هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی قاچاق و یا مشکوک مراتب را با تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار