رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با جدی خواندن خطر کرونا گفت: ویروس کرونا تغییر رفتار داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ویژه کرونا با فرمانداران، گفت: به نظر می‌رسد ویروس کرونا تغییر رفتار داده است و اگر یک عضو از خانواده درگیر شود، تقریبا همه اعضای آن خانواده را درگیر می‌کند.

او با بیان اینکه درگیر شدن اعضای خانواده امکان دارد حتی بدون علامت باشد، از مردم خواست تحت هیچ شرایطی دورهمی‌ها را برگزار نکنند و در مراودات خود رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: سالمندان و بیماران اکنون در برابر کرونا در خطر بیشتری هستند.

دکتر موسوی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اجرای محدودیت‌ها و طرح‌های مرتبط در مازندران، خیلی تفاوت معناداری با استان‌های دیگر ندارد، بلکه بهتر هم عمل شده است و در حالیکه کشور پیک سوم را تمام کرده، ولی مازندران درحال ورود به پیک سوم است.

او عواملی مانند وضعیت آب و هوایی و سرد شدن هوا که به تجمع افراد در اماکن کوچک می‌انجامد را یکی از عوامل تشدید شیوع کرونا دانست و افزود: یک هفته، ده روز آینده نقطه عطف شیوع کرونا در استان است و اگر در این مدت این وضعیت کنترل نشود استان رسما وارد پیک جدیدی، شبیه پیک اول خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکی از مشکلات مخصوص مازندران این است که شهر‌های بزرگ ما پیک اول و دوم را با کمترین درگیری نسبت به استان‌های همسایه پشت سر گذاشتند، و حالا در شیوع جدید شهر‌های بزرگ ما آسیب پذیرتر هستند.

دکتر موسوی افزود: ۱۰ برابر بیمار بستری شده بیمار سرپایی خواهیم داشت که آزادانه در جامعه زندگی می‌کنند و هرکدام متوسط با ده نفر دیگر ارتباط دارند بنابراین باید ۱۰۰۰ نفر را در شهری که ۱۰ بستری دارد ایزوله کنیم.

او با درخواست اینکه همه امکانات را برای ایزوله کردن و قرنطینه مبتلایان به کار بگیریم، ادامه داد: ۶۷۶ هزار سالمند یا بیمار را در سطح استان شناسایی کرده‌ایم تا آن‌ها را تحت قرنطینه هوشمند قرار داده و از دسترسی خارج کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با انتقاد از برخی بی‌توجهی‌ها در میان اصناف به وضعیت شیوع کرونا، افزود: در بازار وضعیت سیاه و سفید داریم وقتی تعطیل میکنیم که تعطیل است، اما متاسفانه وقتی اجازه فعللیت بازار را می‌دهیم، دیگر پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند بنابراین باید با قانون‌شکنان حتما برخورد جدی شود، چون آن‌ها جان مردم را به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.