موسوی عنوان کرد؛

ساختار تشکیلاتی شهرداری نیاز به بازنگری جدی دارد/شهردار لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در موعد مقرر ارائه کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ساختار تشکیلاتی شهرداری نیاز به بازنگری جدی دارد و برخی بخش‌ها نیاز به حمایت و تقویت بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در یکصدو پنجمین جلسه علنی شورای شهر شیراز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و یکمین سالگرد شهادت سردار سپاه اسلام، گفت: فرمانده شجاع و رشید و اسوه و الگوی یک فرمانده شایسته و یک انسان کامل در زمان و عصر ما است.

او افزود: اینکه شهید سلیمانی چه کسی بود و چه کرد را باید از زبان و بیان کسانی شنید که به خوبی او و عملکرد او را می‌دانند و بر آن وقوف کامل دارند.

موسوی ادامه داد: آنچه که ما می‌دانیم این است که ایشان در بین مردم ما و بسیاری از مردم مسلمان و آزادی‌خواهان از محبوبیت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار بودند و رمز این محبوبیت می‌تواند به همه ما کمک کند.

او با اشاره به ضرورت ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰، گفت: از شهردار محترم شیراز درخواست داریم لایحه بودجه ۱۴۰۰ را مطابق اصول بودجه‌نویسی و در موعد مقرر ارائه کند.

موسوی با بیان این موضوع که همه میدانند بودجه شهرداری باید مبتنی بر برنامه پنچ‌ساله باشد، این موضوع باید به خوبی در لایحه بودجه نشان داده شود، افزود: شاخص‌ها و اندازه‌گیری پیشرفت پروژه‌ها را باید مشخص و اصول بودجه‌نویسی را رعایت کنیم.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: هر اقدامی در شهرداری باید مبتنی بر مطالعات و پژوهش باشد و موضوع نقش نیروی انسانی و محوریت آن در بهره‌وری در بودجه ۱۴۰۰ باید روشن دیده شود.

او اظهار کرد: موضوع واگذاری امور به شهرداری مناطق را جدی بگیریم؛ ما مشکل داریم، هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، تسریع و تسهیل در خدمات‌رسانی یکی از راهبرد‌ها و شعار‌ها و در واقع تکلیف قانونی شهرداری است و در حال حاضر بین برخی سازمان‌ها و مناطق شهرداری در این زمینه مشکل وجود دارد و این موجب هدر روی انرژی و توان سازمان می‌شود.

موسوی با اشاره به تعیین تکلیف طرح‌های جامع، اذعان داشت: سال‌ها از عمر برخی از این طرح‌ها می‌گذرد و هر ساله ما آن‌ها را در بودجه می‌آوریم، مثل طرح جامع ترافیک و به سرانجام هم نرسیده است که حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نیروی انسانی نیاز به تقویت بیشتر از جهت نیروی انسانی دارد.

رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: ساختار تشکیلاتی شهرداری نیاز به بازنگری جدی دارد و برخی بخش‌ها نیاز به حمایت و تقویت بیشتر دارد، به عنوان مثال حوزه گردشگری و زیارت در کلانشهر شیراز با توجه به موقعیت این شهر تحت‌الشعاع فعالیت‌های پراکنده و متنوع سازمان فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار