عاشقان واقعی سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسم تشییع به او پیوستند و درجمع سپاه شهدای مقاومت قرارگرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،صبح ۱۷ دیماه سال ۱۳۹۸ مراسم تشییع سردار دل‌ها در کرمان آغاز شد، مردم از گوشه کنار کشور به کرمان آمده بودند که سردار عزیز را تا منزل آخرت بدرقه کنند و شهادت دهند به جز خوبی، اخلاص، مهین دوستی، پاکدستی و مردانگی چیز دیگری از سردار مقاومت ندیده اند در این میان۶۰ نفر از کسانی که در مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت کرده بودند به دلیل ازدحام جمعیت به شهادت رسیدند.

این حادثه باعث شد مراسم تشییع متوقف و زمان آن به موقع دیگری موکول شود در این بین خانواده‌های جان باختگان در دو سوگ فرو رفتند داغ از دست دادن عزیزانشان و داغ از دست دادن سردار دل‌ها که به دست تروریست‌های آمریکایی در اوج ناجوانمردی به شهادت رسیده بود ،حالا این عزیزان نیز در صف حامیان و دل سوختگان سردار به شهادت رسیده بودند شهدایی که فریادشان انتقام خون سردار سلیمانی بود، یکی از این شهدا ابوالفضل هاشمی پسر ۱۱ ساله کرمانی بود که عاشق شهادت و عاشق حاج قاسم بود.

و عاشقان به او پیوستند...

مادر شهید ابوالفضل هاشمی گفت:ابوالفضل عاشق شهادت و عاشق حاج قاسم سلیمانی بود از روزی که خبر شهادت حاج قاسم را شنید آرام و قرار نداشت با اصرار زیاد مرا راضی کرد تا تنها در مراسم تشییع شرکت کند وقتی متوجه شدیم که او از افرادی بوده است که با هجوم جمعیت زیر دست و پا افتاده تمام بیمارستان‌ها را گشتیم تا این که در سردخانه بیمارستان باهنر پسرم را پیدا کردیم.

او افزود: ابوالفضل من و تمام کسانی که در این مراسم شهید شدند تک و خاص بودند آن‌ها شهادت را پذیرفته بودند ابوالفضل من عاشق سردار بود در تمام دفترهایش دکلمه‌هایی درباره سردار نوشته بود و دلش می‌خواست مدافع حرم شود.

از دست دادن فرزند آن هم دو دختر در یک خانواده برای همه بخصوص پدر بسیار سنگین است پدر شهیدان زهرا و زینب رشیدی گفت:دختران من زمانی که شنیدند سردار سلیمانی به شهادت رسیده است به پهنای صورت اشک می‌ریختند برای آن‌ها و همه مردم ایران شهادت سردار غم بسیار بزرگی بود.

او ادامه داد: زهرا و زینب من بسیار نا آرامی می‌کردند حتی می‌خواستند شب قبل از مراسم در میدان آزادی کرمان حضور پیدا کنند، اما من مخالفت کردم و گفتم فردا می‌رویم صبح روز تشییع ساعت ۷ صبح به میدان آزادی رفتیم ساعت ۹ صبح برنامه شروع شد و بعد از سخنرانی به دلیل وجود جمعیت زیاد ما را به کوچه فروشگاه ۳۸ هدایت کردند من و دخترانم زینب و زهرا زیر دست و پای جمعیت بودیم مرا از زیر پای جمعیت بیرون آوردند، اما کمی که خلوت‌تر شد توانستیم زینب و زهرا را روی زمین پیدا کنیم.

پدر شهیدان رشیدی افزود: تاعصر اطلاع نداشتم که دخترانم شهید شدند ما به خاطر خدا به این مراسم رفته بودیم.

و عاشقان به او پیوستند...

اما مادر‌ها ستون یک خانواده هستند به سراغ خانواده دیگری می‌رویم خانواده جعفری که مادرشان را از دست داده بودند، داغ از دست دادن همسر و نبود مادر در خانواده برای دختران و پسران غم بزرگی بود.

آقای جعفری گفت: من خودم بسیجی و جز گردان‌های امنیتی کرمان هستم روز تشییع حاج قاسم من در گلزار بودم تا ساعت ۳ از این موضوع خبر نداشتم البته با آمدن همسرم به مراسم تشییع با توجه به این که بیمار بود، مخالف بودم، اما او از من خواهش کرد که اجازه دهم در مراسم شرکت کند و من هم قبول کردم.

او ادامه داد: همسر من از کسانی بود که برای سلامتی سردار نماز می‌خواند وقتی که خبر شهادت ایشان را شنید آرام و قرار نداشت خیلی ناراحت بود تا این که در مراسم تشییع او هم به حاج قاسم پیوست.

خواهر شهید زهرا افضلی گفت: خواهرم ارادت زیادی به حاج قاسم داشت روز تشییع از او خواستم که در مراسم شرکت نکند، اما او به من گفت من حتما در این مراسم شرکت می‌کنم وقتی خبر شهادت ایشان را شنیدم بسیار ناراحت شدم.

دختر شهید افضلی نیز افزود: صبح تشییع من با مادرم همراه بودم اگر می‌دانستم این اتفاق برای او می‌افتد هرگز از او جدا نمی‌شدم و او را تنها نمی‌گذاشتم.

و عاشقان به او پیوستند...

اتفاق ناگوار مراسم تشییع غم از دست دادن سردار سلیمانی را بیشتر کرد، اما وقتی پای صحبت خانواده‌ها نشستیم و از آن‌ها درباره این اتفاق پرسیدم دیدگاه آن‌ها مهر تاییدی زد به پای گذاشتن در راه عشق واین که همه جان باختگان به عشق سردار آمده بودند.

آقای رشیدی پدر زینب و زهرا گفت: هر کسی در جامعه یک مسئولیتی دارد ما مسئولیت داشتیم در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی که همه هستی اش را برای دین و برای جهان اسلام فدا کرده بود شرکت کنیم ما وظیفه خودمان را انجام دادیم البته مسئولان هم باید بیشتر از این تدبیر می‌کردند در تشییع یک مرد جهانی باید با دقت و حساب شده‌تر از این عمل می‌کردند.

مادر شهید ابوالفضل هاشمی هم گفت: اگر در آن روز مسئولان تدابیر بیشتری را اندیشیده بودند هم اکنون خانواده‌های زیادی در غم از دست دادن عزیزانشان نمی‌سوختند درست است که ما بچه هایمان را در راه خدا از دست دادیم، اما بی تدبیری مسئولان در مراسم تشییع باعث شد که علاوه بر غم از دست دادن سردار، غم از دست دادن عزیزانمان رانیز داشته باشیم.

و عاشقان به او پیوستند...

حمایت بنیاد شهید از خانواده شهدای مراسم تشییع

احمد گروهی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم عزیز و شهدای تشییع هستیم شهدایی که با عشق، علاقه و محبتی که به سردار دل‌ها داشتند در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم به او پیوستند.

او تعداد شهدای تشییع کرمان را ۶۰نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۴۹ نفر از استان کرمان و بقیه شهدا از استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان و ۲ شهیدهم از اتباع خارجی بودند.

گروهی با اشاره به این که از این تعداد شهید ۳۰ نفر مرد و ۳۰ نفر زن بودند گفت: ۴۰ نفر از شهدای تشییع متاهل و ۲۰ نفر مجرد هستند.

او ادامه داد:در ۲۹ اردیبهشت ۹۹ بعد از اتمام کار‌های اداری تاییدیه شهادت این عزیزان از طریق بنیاد شهید صادر شد.

گروهی تاکید کرد: شخصیت‌هایی که در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی آسمانی شدند انسان‌هایی بودند از بهترین‌ها افراد روی زمین که به درجه رفیع شهادت رسیدند و بنیاد شهید تمام تسهیلاتی را که به خانواده شهدای دفاع مقدس ارائه می‌کند ازجمله؛ خدمات فرهنگی، معیشتی، حقوقی وتسهیلاتی را به خانواده این عزیزان ارائه خواهد کرد.

گزارش از محبوبه محمدی

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار