در راستای نظارت بر عملکرد شهرستان سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت آذربایجان غربی از شهرستان مهاباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ایرج مرندی سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان در راستای نظارت بر عملکرد شهرستان‌های استان در حوزه نظارت و بازرسی از واحد‌های صنفی و بازار به همراه بازرسان شهرستان مهاباد از سطح بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان بازدید کردند.

او در این خصوص افزود: نظارت و بازرسی از واحد‌های صنفی و همچنین سطح عرضه کالا در سطح بازار با قدرت در حال انجام است و اولویت کاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان نظارت کامل بر نحوه توزیع کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم می‌باشد.

مرندی تصریح کرد: جهت ایجاد تعادل در بازار بخصوص برای متعادل کردن سطح عرضه و تقاضای کالا‌های اساسی طرح‌های مختلفی مد نظر این معاونت قرار دارد و در همین راستا شهروندان عزیز برای جلوگیری از ایجاد تلاطم در بازار به مقدار مورد نیاز خود خرید کنند تا کمبودی در بازار ایجاد نشود.

در این بازدید محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان مهاباد گفت: طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۳ هزار و ۱۳۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: طی بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های صنفی، توزیعی، تولیدی، خدماتی و ... ۷۸۲ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

جهین با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در سه شیفت کاری اجرا می‌شود، اضافه کرد: در طرح تشدید نظارت بر بازار با توجه به شرایط کرونایی گروه‌های نظارتی از مناطق مختلف شهر، عملیات بازرسی و نظارت موارد بهداشتی، نحوه خرید و فروش و قیمت گذاری را پایش و با متخلفان برخورد می‌کنند.

او از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف صنوف مختلف شکایات و گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت کنند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.