معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند حجم سرمایه گذاری انجام شده در این منطقه آزاد طی ۹ ماهه امسال را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدعلی موسوی معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند روز یکشنبه گفت: حجم سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند طی ۹ ماهه امسال که سال جهش تولید نام گذاری شده در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۱۲ هزار میلیارد ریال بود رشد قابل توجه‌ای را نشان می‌دهد.

او افزود: همچنین ۵۱ میلیون دلار در قالب پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای امسال تاکنون در منطقه آزاد اروند جذب شده است.

معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال نیز ۱۹۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند فعالیت مستمری دارند که فعالیت تولیدی آنها به رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه کمک شایانی کرده‌ است.

موسوی بیان کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، بازرگانی، عمرانی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این روند رو به رشد را حفظ کنیم.

او اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید ۱۴ پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این تعداد به ۳۰ پروژه برسد که این روند کمک بسیار زیادی به رشد سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند خواهد داشت.

موسوی افزود: با توافق گمرک جمهوری اسلامی ایران تشریفات گمرکی کالاهای همراه مسافر و کالاهای مصرفی، ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی از بدو ورود تا خروج به عهده گمرک سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفت ضمن اینکه در خصوص سایر کالاهای تجاری نیز کنترل و نظارت در مبادی ورودی و خروجی برعهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

او گفت: حذف بروکراسی اداری، تسهیل در ورود مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای صنعتی بدون ثبت سفارش، حمل یک سره کالا از مبدا به واحدهای صنعتی برای کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان ورود کالا همچنین عدم دریافت ضامن بانکی و تضامین دست و پاگیر از واحدهای صنعتی از آثار اقتصادی حضور گمرک جمهوری اسلامی ایران در گیت‌های خروجی منطقه آزاد اروند بوده است.

معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در سال جهش تولید و در جهت حمایت از واحدهای صنعتی در ۹ ماهه امسال ۱۸۰ میلیون دلار واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی مستقر در منطقه آزاد اروند را شاهد بودیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.