مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۴ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۴ دی ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

افزون‌بر۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر در زاهدان کشف شد

فرمانده هنگ مرزی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران این هنگ مرزی در درگیری با قاچاقچیان افزون‌بر بر ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر کشف کردند.

 سرهنگ جواد رفیعی اظهارداشت: در راستای اجرای طرح پایش و کنترل مرز و مبارزه قاطع با قاچاقچیان موادمخدر، مرزداران هنگ مرزی زاهدان موفق شدند با اشراف اطلاعاتی مقادیری موادمخدر را در منطقه مرزی قرقروک کشف کنند.

او افزود: مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودروی تویوتا و یک دستگاه موتورسیکلت بیش‌از ۱۰۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی زاهدان با اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی خاطرنشان کرد: مرزداران، برابر وظایف ذاتی خود با هرگونه تجاوز و قاچاق مواد افیونی که بلای خانمان سوز جوانان کشور است، در مرز‌های ایران اسلامی مبارزه خواهند کرد.

حکم اعدام دو تروریست و یک شرور اجرا شد

احکام مجازات دو تروریست بمب‌گذار و یکی از اشرار مسلح سیستان و بلوچستان بامداد امروز یکشنبه اجرا و این سه تن به دار مجازات آویخته شدند.

 مرکز رسانه قوه قضاییه، دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بامداد امروز، احکام مجازات سه مجرم در مناطق خاش و سراوان در استان سیستان و بلوچستان که دو تن از آن‌ها به نام‌های «حسن دهواری» و «الیاس قلندرزهی» به سبب اقدامات تروریستی و یک تن از آن‌ها به نام «امید محمودزهی» به سبب اقدامات شرورانه و قتل محکوم شده بودند، بعد از طی تشریفات قانونی اجرا شد.

تشریفات قانونی پرونده دو تروریست از سال ۹۳ تاکنون به طول انجامیده و پرونده قضایی فرد شرور قاتل از سال ۹۴ تاکنون در جریان بوده است.

دستگیری «حسن دهواری» و «الیاس قلندرزهی» و کشف تجهیزات تروریستی از آنها در ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ طی عملیات اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، متهمین «حسن دهواری» و «الیاس قلندرزهی» دستگیر و مقادیری مواد منفجره شامل بمب، نارنجک، فشنگ اسلحه از جمله یک عدد بلوک تجهیز شده انفجاری، دو عدد دیگ تجهیز شده بمنظور خنثی سازی، هشت دبه ده لیتری تجهیز شده (پر از مواد منفجره ۴C) و فتیله انفجاری، هفت عدد کیت انفجاری، شانزده عدد چاشنی، یک عدد پیک نیک تجهیز شده از مواد انفجاری، تعداد سه دستگاه ریموت انفجاری، مقادیری ابزار آلات ساخت بمب، یک پلاستیک با وزن تقریبی ۲۰ کیلو مواد منفجره، مقدار تقریبی ۵۰ متر فتیله انفجاری، تعداد ۲۰ عدد نارنجک دست‌ساز، یک عدد نارنجک چهل تکه، هفت بمب دست ساز برای چسباندن به خودرو، یک قبضه کلت کمری، یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف، تعداد چهل تیر کالیبر چهل و پنج، چند تابلوی ایست و بازرسی و ادوات نظامی، مقادیری دفتر و اوراق مربوط به گروهک جیش الظم (روش ساخت بمب ساز و فتاوای تکفیری)، تعداد زیادی باطری برای جاشنی انفجاری و تجهیزات دیگری از منزل آن‌ها کشف شد.

اقدامات تروریستی «حسن دهواری»
بنا بر مستندات پرونده، «حسن دهواری» طی سه سال اخیر به برنامه‌ریزی در جهت ربایش شهروندان، بمب‌گذاری در مقابل فلکه اول فرمانداری شهرستان سراوان، بمب‌گذاری در مسیر سراوان به هوشک، بمب‌گذاری در خیابان حمزه شهرستان سراوان، بمب‌گذاری در مسیر سراوان به روستا آسپیچ، انتقال گروگان‌ها میان شهرستان‌های خاش و سراوان و جدار مرز کوهک و تحویل آن به اعضای گروهک تروریستی، به شهادت رساندن ماموران انتظامی و امنیتی، مشارکت در به شهادت رساندن سه تن از پرسنل پاسگاه روستای آسپیچ و انفجار خودروی پاسگاه انتظامی، مشارکت در به شهادت رساندن «حضور احمد دهواری»، مشارکت در انتقال اعضای اصلی گروهک تروریستی از مرز سراوان به شهرستان سرباز، انتقال محموله مواد منفجره از روستای زورآباد کشور پاکستان به روستای دزک شهرستان سراوان، انجام اقدامات پشتیبانی گروهک تروریستی جیش‌الظلم در ایران و پرتاب نارنجک دستی دست ساز در منازل مسکونی در شهرستان سراوان، مبادرت ورزیده است.

اقدامات تروریستی «الیاس قلندرزهی»
بنا بر مستندات پرونده، «الیاس قلندرزهی» اقداماتی تروریستی و جنایتکارانه‌ای نظیر پرتاب نارنجک به خانه‌های مسکونی در شهرستان سراوان، پرتاب نارنجک دستی در نزدیکی فرمانداری شهرستان سراوان، انفجار خودروی انتظامی به وسیله بمب کنار جاده در دزک، شرکت در عملیات انفجار دکل‌های برق در جدار مرز شهرستان سراوان، حمله ناموفق و شلیک به سنگرهای کمین در جدار مرز، شرکت در عملیات حمله به پاسگاه مرزی آسکان، شرکت در عملیات حمله به پاسگاه مرزی ۱۶۱، به شهادت رساندن دو نفر از شهروندان به نام‌های «حضور احمد دهواری» و «رضا اربابی»، شرکت در عملیات اعدام «شهید دانایی‌فر» و فیلمبرداری از مراسم اعدام و شلیک دو گلوله کلاشینکف به پیکر ایشان، مرتکب شده است.

جرائم «امید محمودزهی»
«امید محمودزهی» معروف به امیدک به سبب ارتکاب جرائمی از قبیل مشارکت در آدم‌ربائی مسلحانه و مشارکت در ایراد جرح عمدی مجنی‌علیه (بریدن ۹۵ درصد از گوش وی)؛ مشارکت در سرقت چندین طلافروشی؛ معاونت در سرقت مسلحانه از چندین باب منزل و مغازه و پمپ بنزین؛ دو مورد مباشرت در قتل عمدی شهروندان از طریق تیراندازی با سلاح گرم غیرمجاز، مشارکت به تیراندازی منجر به جراحت چند تن از شهروندان؛ حمل و نگهداری سلاح جنگی کلاشینکف؛ محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و مال و ارعاب مردم به نحوی که موجب ناامنی در محیط شده، به مجازات رسید.

کشف ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در زاهدان

 با تلاش تکاوران عملیاتی انتظامی قرارگاه "عمار" استان در بازرسی از یک دستگاه نفتکش ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

سرهنگ" حمید نوری" فرمانده قرارگاه عمار فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ماموران انتظامی یگان تکاوری ۱۰۵ در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت در حین گشت زنی در محور"نصرت آباد - زاهدان" به یک دستگاه کشنده نفتکش مشکوک و آن را متوقف ساختند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، مقدار ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

فرمانده قرارگاه عمار تصریح کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری ۳ سارق با ۱۵ فقره سرقت در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری ۳ سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، با هدف دستگیری سارقان ماموران کلانتری ۱۱ با اشراف اطلاعاتی ۳ سارق حرفه‌ای را شناسایی و آن‌ها را پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی چندعملیات منسجم در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ضمن کشف یک قبضه کلت کمری با ۵ عدد فشنگ جنگی، ۴۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.
فرمانده انتظامی خاش با اشاره به اینکه سارقان در بازجویی پلیس به ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند

دستگیری سارق مغازه در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری یک نفر سارق مغازه با ۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در حوزه کلانتری ۱۲ شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستور کار مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

او  افزود: در این راستا با کار شبانه روزی و رصد سارقان و اقدامات فنی پلیس، در نهایت محل اختفای یک سارق حرفه‌ای شناسایی و متهم با هماهنگی قضائی، در طی یک عملیات غافلگیرانه داخل مخفیگاهش دستگیر شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم حدود ۲۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ "کیخا " تصریح کرد: متهم ۲۸ ساله که پس از روبه رو شدن با ادله پلیس چیزی برای کتمان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی به ۳ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان ایرانشهر اعتراف کرد.

او با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های امنیتی در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اعلام نمایند

دستگیری سارق کارگاه‌های صنعتی در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق لوازم کارگاه‌های صنعتی شهرستان با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در پی سرقت لوازم یک کارگاه صنعتی در حومه شهر زابل موضوع دستگیری سارق در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری با انجام اقدامات تخصصی و جمع آوری سرنخ‌های موجود یک سارق سابقه دار را شناسایی و او را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به کشف ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه در مخفیگاه متهم تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های تخصصی و فنی ماموران، به ۶ فقره سرقت لوازم و کارگاهی در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست:به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه سرقت به توصیه و هشدار‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۶ دی ۱۴۰۰
عالی
آخرین اخبار