رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان در مقایسه با استان‌های غیرساحلی کشور در تولید ماهی قزل‌آلا رتبه دوم را دارد و به طور متوسط سالیانه ۱۷ هزار تن آبزی در استان زنجان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان در بین استان‌های شمالغرب کشور  رتبه نخست تولیدماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: بیشتر ماهیان تولیدی قزل آلای استان زنجان به عراق، پاکستان، افغانستان وروسیه صادرمی شود.

تاراسی افزود: علاوه بر قزل آلا کپور معمولی، سرگنده، نقره‌ای و علفخوار، و ماهیان خاویاری، میگوی آب شور و آب شیرین، شاه میگو، ماهیان سردآبی آزاد دریای خزر انواع ماهیان تولیدی استان زنجان است.

او بابیان اینکه حدود ۸۰۰ مزرعه اقدام به تولید ماهیان سرد آبی وگرم آبی می‌کنند گفت:ماهنشان رتبه نخست تولید آبزیان را در بین ۸ شهرستان استان زنجان  به خود اختصاص داده است و یک هزار و ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش آبزی‌پروری مشغول هستند.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه گفت: به طور متوسط سالیانه ۱۷ هزار تن آبزی در استان زنجان تولید می‌شود که سهم شهرستان ماهنشان ۱۱ هزار و ۶۲۷ تن انواع آبزی است

او افزود: هم اکنون ۵۶۹ واحد آبزی‌پروری در ماهنشان فعال است.

تاراسی تشریح کرد: بخش شیلات استان زنجان برای ۴ هزارنفربه صورت مستقیم وغیرمستقیم کارایجادکرده است.

به گفته  رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش آبزی‌پروری سرمایه‌گذاری شده و ۱۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات به این بخش اختصاص یافته است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.