دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در جشنواره ملی پژوهش سرا‌های دانش آموزی خوش درخشیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید فیروز عسگری معاون آموزش متوسطه چهارمحال و بختیاری گفت: در اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزی پژوهش سرا‌ها، پنج نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه استان موفق به کسب رتبه‌های برتر ملی شدند.

او افزود: کسب رتبه اول کشوری مسابقات سلول‌های بنیادی، رتبه اول و سوم در مسابقات گیاهان دارویی و طب ایرانی، رتبه دوم مسابقات آزمایشگاهی و رتبه سوم مسابقات نانو فناوری، حاصل تلاش دانش آموزان و پژوهش سرا‌های دانش آموزی استان است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: پنج هزار و ۲۳۱ دانش آموز پسر و دختر استان چهارمحال و بختیاری در اولین دوره این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۵۳ اثر از بین آثار ۶۶ دانش آموز به عنوان برگزیده استانی به مرحله کشوری معرفی شدند.

او ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های آموزش و پرورش استان در مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بین استان‌ها رتبه هشتم و در مسابقات گیاهان دارویی و طب ایرانی رتبه یازدهم را به خود اختصاص داد.

عسگری گفت: مسابقات کدنویسی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، زیست‌فناوری، ادبیات و علوم انسانی، علوم دریا، فناوری نانو، گیاهان دارویی و طب ایرانی، نجوم و مسابقات آزمایشگاهی از جمله عنوان‌های اولین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی است که در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ برگزار شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار