بازار امروز در اکثر نماد‌ها با عرضه در بیشتر نمادها آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بازار امروز یکشنبه (۱۴ دی ماه) بازار مانند روز گذشته با عرضه در نمادهای کوچک و بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۴ دی ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۴ دی ماه

قرار گرفتن سهم‌ها در نقطه قیمتی جذاب، موجب شد تا امروز شاهد عقب نشینی نسبی فروشندگان در اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز باشیم.

در گروه خودرویی‌ها شاهد معاملاتی متعادل هستیم. خودرو در قیمت ۲۱۲ تومان افت ۲ درصد دارد. خساپا در قیمت ۲۹۱ تومان داد و ستد می‌شود. در قطعه ساز‌ها اغلب نماد‌ها با صف خرید همراه هستند.

در گروه فرآورده‌های نفتی شپنا در قیمت ۱۱۶۳ تومان افت ۴ درصد دارد. شبریز افت ۴ درصد دارد و شتران در قیمتی پایین‌تر از ۱۰۰۰ تومان قرار گرفت.

در گروه بانکی‌ها وپست رشد بیش از ۴ درصدی دارد. وپارس در قیمت ۳۴۷ تومان داد و ستد می‌شود و نماد ونوین در قیمت ۵۱۰ تومان قرار دارد و افت ۲ درصدی را تجربه می‌کند.

در گروه فلزات اساسی فولاد در قیمت ۱۲۳۷ تومان افت ۱ درصد را تجربه می‌کند. فملی در مدار مثبت قرار گرفته و در محدوده قیمتی ۱۳۵۸ تومان دنبال می‌سود. ذوب از کف قیمت روزانه فاصله گرفته و در قیمت ۴۴۸ تومان داد و ستد می‌شود.

افت ۸هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۳۴۵هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های انرژی۳، شبهرن و شیران بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، فولاد و شپنا بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وپارس در آستانه تشکیل صف خرید قرار گرفت.

فراورده‌های نفتی نیز امروز معاملاتی نسبتا منفی را تجربه می‌کنند. شنفت٬ شراز٬ شاوان٬ ونفت٬ شبریز٬ شبندر٬ شتران و شپنا متعادل و با گرایشی منفی داد و ستد می‌شوند. شبهرن و شپاس پر تقاضا‌ی گروه اند. شسپا مثبت و متعادل است.

شبندر، شستا و صبا به مدار مثبت رسیدند.

خساپا در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه شد.

افزایش تقاضا و قدرت نمایی خریداران در محدوده‌های قیمتی جذاب عمده نمادها، موجب شد تا امروز شاهد سبز پوشی اکثر نماد‌های مارکت بورس تهران باشیم.

شاخص کل از افت بیش از ۸ هزار واحدی دقایق ابتدایی با جهش قیمت در بزرگان به سمت مثبت شدن در حال حرکت است.

شاخص هم وزن نیز حال بهتری را تجربه می‌کند و به نظر زودتر از شاخص کل در مدار سبز قرار خواهد گرفت.

شاخص کل و شاخص هم وزن در مدار مثبت قرار گرفتند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت دو هزار و ۵۰۳واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۱هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۶درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۱۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۸۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های ولپارس، برکت و شستا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های چخزر، شاروم و بپیوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۱۹۰میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۴۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۴۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۸۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۷۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۸۱۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف خرید چخزر، غگیلا و فزرین به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام شرکت صنایع چوبی خزر کاسپین حدود ۲۴۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد. بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش خودکفا، انرژی۱ و گشان در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۷۰۰میلیارد تومان (۳۷درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۰۰میلیارد تومان (۷۴درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت صنایع چوبی خزر کاسپین (چخزر) به ۳۵.۴درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «محصولات چوبی» پر اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش خرید ۲۴۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۱۶۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» با تقاضای فروش حدود ۲۴۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۴۱درصد از دو هزار و ۹۶۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع پنج هزار و ۱۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۵۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار و ۱۴۰میلیارد تومان خواهد رسید.

بانکی‌ها نیز با بهبود تقاضا همراه اند. وپارس وپست وملل وگردش وکار وخاور پر تقاضا‌های گروه اند. ونوین مثبت و متعادل است. وپاسار، وشهر ،وزمین نیز با گرایشی منفی تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می‌کنند.

در ساعت ۱۱:۰۰ شاخص کل با بیشترین تاثیر نسبت از نماد‌های فملی، تاپیکو و نوری با رشد بیش از ۲۳۰۰ واحد همراه و در سطح ۱ میلیون و ۳۵۶ هزار واحد قرار دارد.

شاخص هم وزن نیز رشد بیش از ۱۰۰۰ واحدی را تجربه می‌کند.

شاخص فرابورس با رشد ۹۰ واحدی همراه است.

مداران و رکیش به صف خرید رسیدند.

در حال تکمیل...

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۴ دی ۱۳۹۹
مجلس انقلابی ب دادمردم برسین غارتمون کردن توبورس چرافریادرسی نیست
آخرین اخبار