معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از سرمایه‌گذاری ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه در صنعت کشور در هشت ماه امسال خبر داد و گفت: شاهد رشد بالایی در این زمینه بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر شنبه در سفر یک روزه خود به مراغه و در بازدید از واحد‌های صنعتی این شهرستان گفت:همچنین از ابتدای سال تاکنون در صدور جواز و پروانه بهره برداری رشد ۳۰ درصدی را در کشور شاهد بودیم.

اوافزود: از مجموع ۱۰ هزار واحد راکد در شهرک‌های صنعتی نیز یک هزار و ۵۰۰ واحد به چرخه تولید بازگشته است.

اوگفت: همچنین یک هزار و ۶۵ واحد صنعتی منتخب در کشور فعالیت می‌کنند که داری ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی هستند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت به رشد‌های بالای ۲۰ درصدی واحد‌های منتخب در هشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: ۲۳۰ واحد دارای رشد ۲۰ تا ۱۰۰ رصد، ۵۰ واحد داری رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد و مابقی دارای رشد ۳۰۰ درصد به بالا در تولید هستند.

نیارکی افزود: متاسفانه تاکنون از لحاظ صنعتی در مراغه کار زیادی انجام نشده که امیدواریم با راه اندازی واحد‌هایی همانند واحد تولید تبلت شاهد روز‌های خوبی برای منطقه باشیم.

او گفت: خوشبختانه این مجموعه ظرفیت تولید ماهانه یکصدهزار دستگاه تبلت را دارد که با توجه به شرایط و ظرفیت بالا، قابلیت افزایش به ۵۰۰ هزار دستگاه را در برنامه دارند.

اوبه دانش بنیان بودن این واحد اشاره کر و گفت: شروع تولید از مرحله نرم افزار و سپس سخت افزار و توسعه آن از جمله ظرفیت‌های بالای این واحد بوده که با توجه به پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) موضوعات فرهنگی، مدیریت رسانه، تولید محتوا، سالم سازی فضای مجازی در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر صمت همچنین از کارخانه تولید روغن صنعتی توان ساز مراغه بازدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.