نماینده تام الاختیار دانشگاه یزد از افزایش دوبرابری زنان جویای کار تحصیل کرده یزدی نسبت به آقایان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید محسن میرحسینی نماینده تام الاختیاردانشگاه یزد گفت: در هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در یزد تعداد نه هزار و ۹۶۳ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۶۶۹ نفر جذب دستگاه‌های دولتی در استان می‌شوند.

او افزود: از ویژگی‌های قابل توجه این آزمون حضور دو برابری زنان داوطلب نسبت به مردان بود، به‌ طوری که از جمع کل چهار هزار و ۵۰۷ نفر شرکت‌کننده، سه هزار نفر را خواهران تشکیل می‌دادند. همچنین ۲۵ نفر از متقاضیان معلول نیز در این آزمون شرکت داشتند.

میر حسینی ادامه داد: دانشگاه یزد میزبان برگزاری این آزمون‌ها برای چهار هزار و ۵۰۷ نفر از داوطلبان در دو نوبت، در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه بود که به دلایل مختلف از جمله بیماری کرونا، حدود ۲۰ درصد از صندلی‌های دواطلبان در سالن‌های برگزاری آزمون دانشگاه خالی ماند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری، اظهار کرد: پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی جذب ۱۶ دستگاه اجرایی دولتی می‌شوند و آموزش و پرورش استان با جذب ۵۰۵ نفر بالاترین آمار پذیرش متقاضیان استخدام را به خود اختصاص داده است. استانداری با پذیرش ۵۴ نفر جدید الاستخدام در ردیف بعدی قرار دارد.

این آزمون علاوه بر شهر یزد که در دانشگاه یزد و حوزه‌های ۲۶ گانه آموزش و پروش برگزار شد در سه شهرستان میبد، اردکان و مهریز به ترتیب از سوی دانشگاه میبد، دانشگاه اردکان و آموزش و پرورش مهریز برگزار شد.

هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی استان، روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ دی ماه هم‌زمان با سراسر کشور در دانشگاه یزد با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار