دولت یونان قرنطینه سختگیرانه‌ای را که به منظور مهار شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته است، ده روز دیگر تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت یونان امروز شنبه اعلام کرد قرنطینه سختگیرانه‌ای که از دو ماه پیش به منظور مقابله با همه گیری کرونا در سرتاسر کشور به اجرا درآمده است، تا دهم ژانویه تمدید می‌شود. به این ترتیب تعدیل تدابیر پیشگیرانه بهداشتی که در ایام تعطیلات پایان سال اعمال شده بود، پایان می‌یابد.

ابتدا قرار بود محدودیت‌های بهداشتی و اجتماعی شدید در یونان هفتم ژانویه به پایان برسد، اما استلیوس پتساس، سخنگوی دولت یونان در پیامی که از رادیو و تلویزیون سراسری کشورش قرائت شد، اعلام کرد تدابیر پیشگیرانه ضدکرونا تا دهم ژانویه به قوت خود باقی خواهد ماند. وی افزود هدف این است که از وخامت اوضاع جلوگیری کنیم تا مدارس بتوانند از یازدهم ژانویه فعالیت‌های خود را از سر گیرند.

سخنگوی دولت یونان افزود اوضاع همه گیری کرونا در یونان طی هفته دوم ژانویه بار دیگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و با توجه نتایجی که به دست می‌آید، توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی جدید درباره فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی صادر خواهد شد.
قرنطینه سختگیرانه و مقررات منع آمد و شد شبانه به منظور مهار موج دوم کووید ۱۹ در یونان که به مراتب از موج اول در بهار گذشته شدیدتر است، هفتم نوامبر تصویب و به اجرا گذاشته شد و اول دسامبر به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

با این حال با توجه به جشن‌های نوئل و تعطیلات پایان سال دولت یونان تدابیر محدودکننده را در هفته دوم ماه دسامبر تعدیل کرد تا مردم بتوانند به برخی کار‌های اساسی خود بپردازند. با تعدیل محدودیت‌ها برخی کسب و کار‌ها مثل آرایشگاه‌ها و کلیسا‌ها باز شد، اما تعداد مجاز افراد در این فضا‌ها محدود بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار