یاد سردار دل‌ها در دل‌های مردم آذربایجان شرقی

آیین‌های گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت اسطوره جهانی مقاومت حاج قاسم سلیمانی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، مردم مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، با برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بر ضرورت گرفتن انتقام پشیمان کننده از عاملان و آمران ترور فرمانده سپاه قدس تاکید کردند.

مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام میرزا محمدی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: در شخصیت سردار سلیمانی شجاعت، احترام، تدبیر، اخلاص همراه با تعبد و بندگی خدا موج می‌زد.

حجت الاسلام میرزا محمدی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ۴۰ سال آرزوی شهادت داشت افزود: آنچه به شهید سلیمانی عزت ابدی داد این بود که ده‌ها میلیون نفر در مراسم تشییع او حضور پیدا کردند چرا که او پای سفره امام و انقلاب و رهبر معظم انقلاب تربیت یافت و مالک اشتر زمان شد.

او گفت: شهادت سردار سلیمانی موجب شد تا ما توان داخلی خود را با قدرت موشکی نشان دهیم و همچنین جبهه مقاومت را از یمن و افغانستان تا عراق، سوریه ، لبنان و فلسطین منسجم کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جهاد همان لباس تقوا است و بهترین سپر و زره برای انسان مومن است افزود: جامعه‌ای که جهاد فی سبیل الله را ترک کند آن جامعه لباس ذلت و خواری به تن می‌کند و اهل آن جامعه به پستی و حقارت مبتلا می‌شوند.

سردار عباسقلی زاده مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سراب گفت: شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دنیا را متوجه ماهیت شیطانی استکبار جهانی کرد.

سردار عباسقلی زاده گفت: وصیت نامه سردار سلیمانی جامع ترین، نافذ‌ترین و بصیرت افزا‌ترین وصیت نامه جهان است و همه ما باید با مطالعه و عمل به پیام‌های مرد میدان، حافظ نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی، بصیرت ایرانیان و انقلابیون را نشانه گرفته اند افزود:دشمنان انقلاب با استفاده از این فضا با ترویج جنایت، خیانت، بی دینی، بی غیرتی و فساد می‌خواهند افکار و اعتقادات مسلمانان را به ورطه نابودی بکشانند.

مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور قشر‌های مختلف مردم در مصلای شهرستان مرند، مسجد جامع حاج کاظم آذرشهر، دانشگاه صنعتی سهند و مصلا‌های ملکان و هشترود برگزار شد.

مردم شهرستان اهر هم یاد و خاطره سردار دل‌ها را گرامی داشتند.

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی گفت: انقراض داعش و دفع حملات تروریستی را در کشور مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

او گفت: بعد از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی امنیت آمریکایی‌ها در منطقه از بین رفته است و دشمنان اسلام هر روز از جبهه مقاومت ضربه می‌خورند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.