مدیر دفتر برنامه ریزی فنی معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: جمع آوری اطلاعات مکانی پست‌های برق از طریق پهپاد برای اولین بار در کشور در استان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید سروری مدیر دفتر برنامه ریزی فنی معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: استقرار و راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی (GIS) و بهره گیری از ابزار و تکنولوژی‌های نوین ژئوماتیکی بویژه فتوگرامتری بردکوتاه (پهپاد) در مدیریت پست‌های انتقال و فوق توزیع، در شرکت برق منطقه‌ای استان عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او با بیان اینکه این شرکت برای اولین بار در سطح کشور اقدام به استفاده از فتوگرامتری بردکوتاه (پهپاد) جهت جمع آوری اطلاعات مکانی تجهیزات پست‌های انتقال و فوق توزیع کرده است، افزود: این اقدام در جهت توسعه و بکارگیری تکنولوژی‌های نوین ژئوماتیکی در زمینه مدیریت شبکه انتقال و فوق توزیع انجام شده است.

سروری اظهار داشت: تاکنون ۲ فاز اول و دوم پروژه برداشت اطلاعات مکانی، شامل تجهیزات ۱۴۰ پست انتقال و فوق توزیع با استفاده از این روش گردآوری شده است و اجرای فاز سوم طرح نیز در دستور کار دفتر قرار دارد.

مدیر دفتر برنامه ریزی فنی معاونت برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: علاوه بر عملیاتی کردن این تکنولوژی، در طی سال‌های گذشته بررسی‌ها و مطالعات قابل توجهی در خصوص بهبود فرایند مذکور در صنعت برق، از سوی واحد (GIS) شرکت و مشاوران مربوطه انجام شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.