دبیر کنگره شعر دفاع مقدس از زمان برگزاری این رویداد ادبی و جزئیات آن گفت.

رضا اسماعیلی، دبیر کنگره شعر دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنگره شعر امسال گفت: مقدمات برگزاری بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس را فراهم کردیم. فراخوان آن در استان‌ها منتشر شده است. دبیرخانه‌ها در استان‌ها آثار را جمع آوری می‌کنند. در آینده نزدیک فراخوان سراسری کنگره ملی شعر دفاع مقدس منتشر می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: داوری آثار رسیده به کنگره ملی شعر دفاع مقدس بهمن ماه سال جاری آغاز بیست و پنجم بهمن ماه به اتمام می‌رسد. زمان برگزای اختتامیه آن نیمه اول اسفندماه خواهد بود. معمولا کنگره ملی شعر دفاع مقدس یکی از تاثیرگذارترین کنگره‌های ادبی است. این کنگره ملی در دوران دفاع مقدس با عنوان کنگره ملی شعر جنگ آغاز به کار کرد.

دبیرکنگره ملی شعر دفاع مقدس ادامه داد: هرساله شاعران، جدیدترین آثارشان را برای شرکت به کنگره ملی دفاع مقدس ارسال می‌کنند. آثار رسیده به جشنواره پس از اختتامیه در قالب کتاب منتشرمی شود. تاکنون ۱۵ تا ۲۰ عنوان کتاب کنگره ملی شعر دفاع مقدس منتشر شده است.

اسماعیلی ادامه داد: کنگره ملی شعر دفاع مقدس در سال جاری در سه بخش برگزار می‌شود. از جمله محور‌های این کنگره می‌توان به «پایداری، دفاع مقدس و مقاومت»، «شعر کودک و نوجوان با محوریت شعر دفاع مقدس» و «بخش ویژه آن با عنوان مدافعان سلامت» اشاره کرد. در بخش ویژه از افرادی که در عرصه سلامت فعالیت می‌کنند، تقدیرخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.