یکی از مربیان رزمی کرمانشاه گفت : چین مهد هنر‌های رزمی دنیا است و تاریخ نگاران زیادی معتقدند که پیدایش بسیاری از هنر‌های رزمی این کشور توسط راهبی بودایی به نام "بودی دارما" بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نادر مومیوند مربی رزمی کرمانشاهی گفت : بودی دارما راهبی بودایی در آغاز سده پنجم میلادی بوده که مدت زمانی را به منظور گوشه گیری و ریاضت در نیایشگاهی در دل جنگل سپری می‌کند. این راهب بودایی روش مبارزه حیوانات را در جنگل می‌بیند و از آن‌ها الهام می‌گیرد.

او گفت : بودای دارما با الهام گیری از روش مبارزه و دفاع حیوانات، فنونی را بوجود می‌آورد و آن‌ها را به شاگردانش می‌آموزد. عده‌ای از تاریخ نگاران معتقدند این راهب بودایی این فنون را به منظور تقویت و افزایش قدرت شاگردانش ابداع کرده و عده‌ای دیگر برای این باورند که او این فنون را به منظور جلوگیری از حمله به معبد بوجود آورده و به شاگردانش آموزش داده تا هنگام حمله به معبد از آن دفاع کنند.

این مربی هنر رزمی ووشو افزود: فنونی که بودای دارما بوجود آورد، حرکاتی به تقلید از شش حیوان شامل ببر، پلنگ، ملخ، مار، دُرنا و میمون بود و اگر شاگردی می‌توانست تمام این حرکات و سبک‌ها را فراگیرد به درجه اژد‌ها می‌رسید.

او افزود: براین اساس، می‌بینیم که بسیاری از رشته‌های رزمی کهن هرکدام یک نماد حیوان را دارند که معمولا از همین هفت حیوان استفاده می‌شود. البته هرکدام از این حیوانات یک سمبل در کشورشان نیز محسوب می‌شوند، برای مثال اژد‌ها سمبل برکت، قدرت و خوش شانسی است.

مومیوند ادامه داد: امروزه از نماد‌های حیوانات دیگری هم مانند خرس و عقاب برای برخی رشته‌های رزمی استفاده می‌کنند که این‌ها بیشتر به عنوان نماد قدرت استفاده می‌شوند.

او گفت: تا چندسال پیش در رشته ووشو سبکی بود که در آن به آموزش فرم‌های الهام گرفته از مبارزات حیوانات به هنرآموزان رزمی می‌پرداخت که متاسفانه اکنون دیگر چندان مورد توجه نیست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.