فرماندار ویژه شهرستان مرودشت گفت: بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به ۱۲ شرکت تعاونی شهرستان مرودشت اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رهام پیکری فرماندار ویژه شهرستان مرودشت گفت: با تلاش دستگاه‌های اجرایی شهرستان مرودشت تا کنون ۷۳ درصد تسهیلات کرونایی اختصاص یافته به این شهرستان جذب شده است و در بین شهرستان‌های فارس پس از شیراز، بیشترین میزان تسهیلات پرداختی به مرودشت تعلق دارد.

او با ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات حمایتی دولت در حوزه ورزش، جوانان و گردشگری، گفت: در تصمیمات اخیر ستاد ملی کرونا، مجددا برای بنگاه‌های حوزه ورزش و جوانان و همچنین حوزه گردشگری، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که باید اداره‌های ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اطلاع رسانی قوی به جامعه هدف، تلاش کنند تا حداکثر این تسهیلات جذب شود.

پیکری، تحقق عدالت اجتماعی را در سایه تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان دانست و افزود: برای تشکیل این شرکت تعاونی، روسای اداره‌های مرودشت باید حداکثر همکاری را با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشند به گونه‌ای که تا پایان سال ۹۹ شاهد تشکیل این شرکت تعاونی در این منطقه باشیم زیرا حضور حداکثری مردم شهرستان در این شرکت تعاونی یکی از زمینه‌های مهم برای توسعه عدالت اجتماعی خواهد بود.

۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات،دستاورد سفر معاون تعاون کشور به مرودشت

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت هم گزارشی از سفر اخیر معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز بیست و ششم آذرماه ۹۹ به شهرستان مرودشت انجام شد، ارائه کرد و گفت: در این سفر برای ۱۲ شرکت تعاونی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد.

محمد ژوبین افزود: ثبت نام متقاضیان حوزه ورزش و جوانان و همچنین ثبت نام متقاضیان حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه تسهیلات اشتغال (کارا) فعال شده و از هم اکنون این متقاضیان می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

او بیان کرد: تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران، منوط به پذیره نویسی حداقل یک هزار و ۶۰۰ نفر عضو است که نیاز به تلاش و پیگیری همه اداره‌ها در اطلاع رسانی و ترغیب مجموعه زیر پوشش خود و اطلاع رسانی عمومی برای عضویت در تعاونی توسعه و عمران شهرستان دارد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت اظهار داشت: یکی از شرایط مهم فعالیت در شهرستان و اولویت بخشی در واگذاری پروژه‌های محلی به مردم هر منطقه، تعاونی‌های توسعه و عمران است و شهرستان مرودشت می‌تواند با عضویت حداکثری مردم، زمینه ایجاد جهش اقتصادی را فراهم کند.

ژوبین، مشوق بیمه‌ای را طرحی قابل توجه برای کارفرمایان در جذب دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها دانست و گفت: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی در این شهرستان در دست اجراست و دولت طرح مشوق بیمه‌ای را نیز برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در نظر گرفته است.

او ادامه داد: در قالب این طرح، ۲۰ درصد سهم حق بیمه کارفرمایی به ازای بکارگیری هر نیروی کار دانش‌آموخته به طور ماهانه به حساب کارفرما واریز می‌شود ضمن اینکه در این طرح محدودیت جذب تعداد نیرو وجود ندارد.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.