نوع خفیف ویروس کرونا در دراز مدت می‌تواند بر روی افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند عارضه ایجاد کند.

افسون تیزویر، متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرزدر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که افرادی که  به نوع خفیف ویروس کرونا مبتلا شده اند و بعد از بهبود علائمی را به همراه خواهند داشت گفت:  این علائم بیشتر در افراد مسن وکسانی که بیماری زمینه‌ای دارند دیده می شود.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: علائم ‌مهم در افراد جوان  که به نوع خفیف مبتلا شده اند  شامل خستگی، تنگی نفس، سرفه، درد مفاصل، درد قفسه سینه، درد عضلات، یا سردرد است.

تیزویرگفت:علائم ویروس در فرد مبتلا می تواند با تپش قلب سنگین و سریع، از دست رفتن حس چشایی یا بویایی، کاهش حافظه و تمرکز ذهنی، مشکلات خواب، لکه‌های پوستی و ریزش مو ادامه پیدا کند.

او افزود: عارضه ویروس کرونا در بلند مدت می تواند در سیستم انعقاد خون اختلالاتی ایجاد کند که بعد از مدت ها با ایجاد لخته‌های بزرگ،حمله قلبی، سکته مغزی و نیز مشکلاتی در خون رسانی به قلب، ریه، پا‌ها،کلیه و کبد بروز می یابد.

متخصص آموزش بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: علائم کرونا حتی بعد از طول درمان در ریه‌ها آسیب جدی به کیسه‌های هوایی وارد می کند،  به ویژه در افرادی که مبتلا به ذات الریه کرونایی شده اند.

تیزویر افزود: عارضه کرونا در مغز افراد جوان گاهی با سکته مغزی و تشنج همراه است که در دراز مدت احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را افزایش خواهد داد.

او گفت: بهترین کار برای گرفتار نشدن به این بیماری و خلاصی از عوارض حاد یا بلند مدت آن استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ، شست و شو و ضدعفونی دست‌ها است.

انتهای پیام / ر . ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.