در سفر استاندار هرمزگان به شهرستان سیریک چه گذشت؟

فریدون همتی استاندار هرمزگان در ادامه سفر‌های شهرستانی خود به سیریک در شرق استان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در سفری دو روزه به شهرستان سیریک از طرح‌ های در حال ساخت بازدید و با مردم برخی از روستا‌ها نیز دیدار و گفت و گو کرد.

همتی در خصوص جزئیات این سفر گفت: شهرستان سیریک با داشتن سواحل زیبا و کم نظیر ظرفیت خوبی در زمینه گردشگری دارد و اقدامات خوبی هم برای ساخت پارک‌های ساحلی و مجموعه‌های تفریحی به منظور جذب گردشگر در این منطقه صورت گرفته است که باید هر چه بیشتر تقویت و توسعه پیدا کند.

او از بررسی و پیگیری برای رفع مشکل آب شرب در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: بازدیدی از روند اجرای آبشیرین‌کن روستای زیارت داشتیم که با تکمیل آن شاهد تامین آب شرب مناسب برای روستا‌های شهرستان سیریک خواهیم بود.

استاندار هرمزگان با اشاره به بازدید از نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک، گفت: در این بازدید بر رفع موانع این پروژه و شتاب بخشیدن به آن تاکید شد و امیدواری خوبی در این زمینه وجود دارد.

همتی با اشاره به وجود ۲ هزار هکتار زمین مستعد برای ایجاد گلخانه کشاورزی در شهرستان سیریک افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با احداث یک سد می‌توانیم آب مورد نیاز برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های کشاورزی و ایجاد اشتغال و تولید هرچه بیشتر محصولات با راه‌اندازی گلخانه‌ها در این شهرستان را تامین کنیم.

او با بیان اینکه روند تکمیل بندر چند منظوره سیریک نیز باید سرعت بیشتری بگیرد و هر چه زودتر آماده بهره برداری شود، گفت: اجرای طرح‌های مهم و بزرگ، شهرستان سیریک را به منطقه‌ای پیشرفته و توسعه یافته با اشتغال و درآمدزایی خوب تبدیل خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


استاندار هرمزگان افزود: در زمینه تجارت خارجی و صادرات کالا نیز شهرستان سیریک ظرفیت بسیار خوبی دارد که بخشی از آن‌ها فعال شده و شاهد شکوفایی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در این شهرستان هستیم.

همتی گفت: در بودجه سال آینده منابع اعتباری بسیار خوبی برای توسعه سواحل مکران در نظر گرفته شده است و شاهد شتاب بخشی به روند اجرای پروژه‌ها و تحول در شرق هرمزگان از جمله شهرستان سیریک خواهیم بود.

در سفر استاندار هرمزگان به شهرستان سیریک دبیرستان ۹ کلاسه جلال آل احمد به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی ۱۰ طرح دیگر از جمله مرحله نخست گلخانه ۵۰ هکتاری آب کشت (هیدروپونیک) در منطقه پشتکوه آغاز شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.