قادری گفت: ترس از مراجعه به مراکز درمانی و ابتلا به کرونا باعث شد تا تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری‌های غیر کرونا در کردستان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شیوع ویروس کرونا در جامعه شاهد القای ترس و نگرانی در بین بیماران دارای بیماری‌های مزمن و خانواده‌های آنان بودیم.

او افزود: همین ترس از مبتلاشدن به ویروس کرونا موجب شده که افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای از مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خودداری می‌کنند و این مهم موجب تشدید بیماری آنان و افزایش فوتی‌ها در استان شده است.

قادری خاطرنشان کرد: اگر در این خصوص شاهد تجدیدنظر افراد دارای بیماری مزمن و خانواده‌های آنان نباشیم بدون شک در آینده نزدیک با فاجعه‌ای بزرگ مواجه خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: مرگ و میر بر اثر سایر بیماری‌ها در دوران کرونایی در حال افزایش است و اگر بیماران زمینه‌ای به مراکز درمانی مراجعه نکنند آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد.

قادری افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون به صورت رسمی تاکنون یک هزار و ۳۵ نفر در استان کردستان بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و هر روز شاهد مبتلایان و فوتی‌های جدید هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.