وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به زودی شبکه ارتباطی سیستان و بلوچستان از پایدارترین شبکه‌های کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدجواد آذری‌جهرمی در ادامه سفربه سیستان و بلوچستان به همراه سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از روستا‌های چابهار و دشتیاری و کنارک بازدید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی روستا‌های تابعه شهرستان‌های دشتیاری و چابهار تا ۲هفته آینده به اینترنت متصل می‌شوند.

او در این بازدید با بیان اینکه ۲۰۴کیلومتر از روستا‌های شهرستان دشتیاری و بخش مرکزی به فیبر نوری مجهز می‌شوند افزود: در حال حاضر ۱۳۰کیلومتر فیبر نوری به صورت هوایی وجود دارد که بصورت زمینی اجرایی خواهد شد و بزودی ۷۴کیلومتر نیز بر توسعه شبکه اضافه خواهد شد.

وی از مسیر‌های خط فیبرنوری شهرستان‌های چابهار و دشتیاری از جمله بخش‌های پلان، مرکزی و باهوکلات و دهستان پیرسهراب بازدید و بر تسریع و تکمیل پروژه‌های تلفن و اینترنت تاکید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مردم بخش باهوکلات گفت: تا دو هفته آینده از طریق شرکت ایرانسل برخی روستا‌های اطراف به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند.

جهرمی با اشاره به راه اندازی چهار اداره پست جدید در سطح استان، گفت: از پنج هزار روستایی که قرار است تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت مجهز شوند هزار و ۲۰۰روستا متعلق به سیستان و بلوچستان است.

او تاکید کرد همراه اول ۵۰۲سایت و ایرانسل ۱۴۳سایت در روستا‌های سیستان و بلوچستان احداث می‌کنند و علاوه بر این شبکه فیبر نوری با ۳۲ رینگ طراحی شده است و بزودی شبکه ارتباطی سیستان و بلوچستان از پایدارترین شبکه‌های کشور می‌شود.

وزیر ارتباطات که از ششم دی ماه سفر ۱۰روزه خود را به مناطق مختلف سیستان و بلوچستان آغاز کرد در این سفر، روند محرومیت زدایی حوزه ارتباطات روستایی و مناطق محروم این استان را پیگیری می‌کند.

هدف‌گذاری اتصال ۱۲۰۰روستا به شبکه اینترنت، تقویت پوشش جاده‌ای و ایجاد ارتباطات پایدار از جمله برنامه‌های سفر آذری جهرمی به سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار