ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه نخست امسال یک میلیون و ۹۶۸ هزار تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه نخست امسال یک میلیون و ۹۶۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان صادر شده است.

او افزود: مهمترین کالا‌های صادراتی در این مدت زعفران در بسته بندی بیش از ۳۰ گرم، پسته، مقاطع فلزی پیه صنعتی مورد مصرف در صنعت صابون سازی، انواع کفپوش و مصالح ساختمانی بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: عمده کشور‌های مقصد صادرات کالا در این مدت نیز افغانستان، عراق، ازبکستان، ترکمنستان و هنگ کنگ بوده اند.
 

بیشتر بخوانید


جهانخواه بیان کرد: در ۹ ماه نخست امسال ۱۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۵ میلیون دلار از کشور‌های مختلف وارد خراسان رضوی شد که عمده این کالا‌ها پنبه حلاجی نشده، مواد اولیه واحد‌های تولیدی، ابریشم خام و ماشین آلات واحد‌های تولیدی بوده‌اند.

او تصریح کرد: این کالا‌ها اغلب از کشور‌های امارات متحده عربی، ازبکستان، چین و ترکیه وارد شدند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا در این مدت تراز بازرگانی خارجی استان مثبت و معادل ۷۳۷ میلیون دلار بوده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.