طی ۹ ماهه امسال برای چهار هزار و ۹۱۰ واحد صنفی در استان چهارمحال و بختیاری پروانه کسب صادر و تمدید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن شمسی‌پور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صدور و تمدید پروانه کسب در استان طی ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۲۱ درصد رشد برخوردار شد.

او افزود: طی ۹ ماهه امسال برای چهار هزار و ۹۱۰ واحد صنفی پروانه کسب صادر و تمدید شده است و این در حالی است که این تعداد در مدت مشابه سال ۹۸ چهار هزار و ۴۴ مورد بوده است.


بیشتر بخوانید


شمسی‌پور، تعداد واحد‌های صنفی فعال در استان را ۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد اعلام و اضافه کرد: از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

او، بیشترین اصناف فعال در استان را مربوط به شهرستان شهرکرد عنوان کرد و ادامه داد: همچنین از مجموع فعالان واحد‌های صنفی استان ۳۳ هزار و ۳۹۶ نفر مردان و مابقی زنان هستند.

شمسی‌پور در ادامه از توزیع بیش از چهار هزار تن کالای اساسی به نرخ دولتی در استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۴۶۴ تن برنج دولتی، یک هزار و ۶۵ تن شکر، یک هزار تن روغن خوراکی، ۴۹۰ تن مرغ منجمد و ۲۳۷ تن گوشت قرمز منجمد در استان توزیع شده است.

او همچنین از رصد و کنترل ۱۰۰ قلم کالا در استان به صورت هفتگی خبر داد و گفت: کنترل‌ها به منظور پیشگیری و مقابله با احتکار، گرانفروشی و تخلف در بازار تشدید شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار