با حضور استاندار یزد ‌از نخستین شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در مراسم رونمایی از ثبت اولین شناسنامه مادران ایرانی گفت: اهمیت و جایگاه اداره ثبت احوال برای همه نخبگان و مردم شناخته شده است.

او افزود: رسالت ثبت احوال حفاظت از هویت ایرانی جامعه و صیانت از این هویت است، آمار تولیدی ثبت احوال جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در کشور دارد.

طالبی ادامه داد: ما متکی به آمار‌های ثبت احوال کشور داریم و بر اساس آن برای آینده است برنامه‌ریزی می‌کنیم و در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: در استان یزد بین ثبت احوال و ادارات ارتباط و تعامل خوبی وجود دارد و فعالیت دستگاه‌های برنامه‌ریزی به نوعی با اعتماد و هماهنگی اداره ثبت احوال انجام می‌شود.

استاندار یزد عنوان کرد: در مقاطع خاصی همچون انتخابات اهمیت و جایگاه ثبت احوال مشخص می‌شود و امسال در آستانه ۱۳ دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای‌های اسلامی شهر هستیم.

او ادامه داد: این توصیه و تاکید را به ثبت احوال دارم که با آمادگی کامل در عرصه فعالیت‌ها و وظایف خود در قانون انتخابات ورود کنند.

طالبی اظهار داشت: امروز به مناسبت صدور اولین شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با اتباع خارجی از اجرای این قانون خوشحال هستیم.

استاندار یزد بیان کرد: با توجه به تعدد ازدواج‌های زنان ایرانی با اتباع خارجی این نیاز به شدت وجود داشت که بلاتکلیفی فرزندان حاصل از این ازدواج که از بسیاری حقوقی در جامعه محروم بودند پرداخته شود.

او خاطر نشان کرد: خوشبختانه این امر در نظام قانون‌گذاری مورد توجه قرار گرفت و در چند مرحله تصویت قوانین، اصلاح آن، ابلاغ آیین‌نامه‌ها، و اصلاح آن‌ها سرانجام امروز نهایتا شاهد صدور شناسنامه برای این افراد هستیم.

طالبی ادامه داد: جمع قابل توجهی از مادران ایرانی و فرزندان مشکلات‌شان برطرف شد و مثل هر فرزند ایرانی از حقوق اجتماعی برخوردار می‌شود و می‌تواند تحصیل و اشتغال داشته باشند.

استاندار یزد تصریح کرد: اصل موضوع ازدواج مردم ایران با افراد خارجی نیازمند توجه جدی پژوهشگران و سازمان‌های مطالعاتی پژوهشی است تا از آسیب‌های این گونه ازدواج‌ها کم کنیم و دغدغه‌های آینده آن در سطح جامعه را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار