مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با تکمیل طرح توسعه بندر کنگان ظرفیت پهلودهی این بندر دو تا سه برابر افزایش می‌یابد و قابلیت ورود کشتی‌های دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تنی فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر امروز در جریان بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از طرح توسعه بندر کنگان گفت: با توجه به تعداد بالای شناور‌های استفاده کننده از این بندر و برای  ساماندهی و بهبود وضعیت تردد شناورها و ورود و خروج کالا، طرح توسعه حوضچه بندرکنگان از ۸ هکتار به ۳۶ هکتار با هزینه‌ای افزون بر هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در دستورکار قرار گرفت.

او ادامه داد: افزایش چهار تا پنج برابری وسعت این حوضچه، این امکان را فراهم می‌سازد تا شناور‌ها در دسته بندی‌های مختلف و در فاصله‌های ایمن در حوضچه ساماندهی شوند که این امر خود بیشترین تاثیرگذاری را در کاهش احتمال بروز حادثه و به حداقل رساندن خسارات دارد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: اکنون حوضچه بندر کنگان قابلیت ورود شناور زیر هزار تن را دارد که شامل شناور‌های سنتی می‌شود و انتظار داریم با تکمیل طرح توسعه بندر تجاری کنگان، قابلیت ورود کشتی‌هایی با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تن به این بندر فراهم شود.

ارجمند زاده، طول موج‌شکن‌های تعیین شده در طرح توسعه بندر کنگان را هزار و ۷۶۵ متر اعلام کرد که طول موج‌شکن اصلی (شرقی) هزار و ۳۲۵ متر و طول موج‌شکن فرعی (غربی) ۴۴۰ متر است.

طرح توسعه اسکله بندر کنگان بهمن ۹۸ آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی عصر چهارشنبه دهم دی برای افتتاح و بررسی چند طرح وارد استان بوشهر شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.