رئیس کل دادگستری استان فارس بر لزوم ارزیابی و پایش رضایتمندی مردم براساس شاخص‌های مد نظر در مراکز قضایی مختلف، تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس،در بازدید سرزده از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک شوراهای حل اختلاف شیراز ضمن بررسی روند رسیدگی به پرونده های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این مجموعه قضایی، انجام چنین بازدیدهایی را از رویکردهای نظارتی دستگاه قضایی برشمرد و بر لزوم سنجش و ارزیابی میزان رضایتمندی مردم در نقاط مختلف استان از مراکز قضایی تاکید کرد.

او، با اشاره به اینکه مسئولیت نظارت بر حُسن انجام امور در مجتمع های قضایی بر عهده سرپرستان و مدیران است خواستار نظارت حداکثری مدیران واحد های قضایی در سراسر استان بر زیر مجموعه شد و گفت: با اعمال مدیریت صحیح و دقیق می توان ضمن برقراری نظم در ارائه خدمات قضایی رضایتمندی عمومی از خدمات ارائه شده را به بالاترین سطح افزایش داد.

موسوی، به موضوع اهمیت کار مرکز توسعه حل اختلاف، داوری و میانجی گری در کاهش دعاوی  محاکم قضایی اشاره و بیان کرد: تمرکز شوراها باید بر حل و فصل دعاوی و به سازش رساندن آن باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس، با اشاره به آمار عملکرد شعب مختلف قضایی، تصریح کرد: قضات کارکنان مجتمع علاوه بر تکریم ارباب رجوع و دقت در کار قضایی باید نسبت به آمار عملکردی ماهانه حساسیت داشته باشند و در رسیدگی سریع و مختومه کردن به موقع پرونده ها اهتمام بیشتر و ویژه ای داشته باشند.

او، بر نظارت دقیق رئیس مجتمع و قضات بر عملکرد کارکنان و رعایت ضوابط اداری تاکید کرد و ادامه داد: در دوران تحول قضایی همه اجزاء مجموعه قضایی باید دغدغه اجرای دقیق دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط با امر تحول داشته باشند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.