همایش "مقاومت و عزت"به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی به همایش "مقاومت و عزت" که امروز در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و چهلم شهید فخری زاده با حضور اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم برگزار شد،  با بیان این که امروز جبهه مقاومت خارچشم دشمنان اسلام و آمریکای جنایتکار شده است، گفت: سردار سلیمانی شایسته شهادت بود و دشمن با به شهادت رساندن ایشان باردیگر خوی استکباری خود را عیان نمود.


او افزود: مجازات عاملان شهید سلیمانی ترک همیشگی آمریکا از منطقه و نابودی و محو رژیم صهیونیستی است.


آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش حوزویان در تبیین عظمت انقلاب اسلامی و دستاورد‌ها و آسیب‌ها گفت: دشمن بیشترین هدف خود را بر روی حوزه‌های علمیه به عنوان مبدا تفکر انقلاب اسلامی متمرکز کرده است که این مهم وظیفه حوزویان در انقلابی نگه داشتن و توجه به ارکان انقلاب اسلامی را بیشتر می کند.

سردار سلیمانی همواره خود را شاگرد مکتب اهل بیت می‌دانست


آیت الله حسینی بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این همایش با بیان این که زندگی، رفتار و عمل شهید سلیمانی یک مکتب ارزشمند و دارای پیام در ابعاد مختلف است، افزود: در اندیشه ناب دینی مکتب‌های ارزشی به وجود می‌آید که حرکت آفرین است و در دامن آن انسان به معنای واقعی تربیت می شود.


او قهرمان میدان جنگ‌های بزرگ، نابغه اهل تدبیر تفکر و اندیشه، مسلط به دانش رزمی به لحاظ تئوری و عملی را از ویژگی‌های شهید سلیمانی برشمرد و گفت: سردار سلیمانی در عین حال که با شجاعت در مقابل دشمنان می‌ایستاد با مردم مهربان بود و با توکل به خدا و روحیه انقلابی حماسه‌های بزرگی را رقم می زد و همواره خود را شاگرد مکتب اهل بیت می‌دانست.


حسینی بوشهری شهید سلیمانی را فرزند تمام ملت با علائق و ویژگی‌های مختلف توصیف کرد و افزود: این شهید والامقام در ابعاد مختلف نظامی در داخل و خارج کشور حضوری فعال داشت وامروز شهید سلیمانی سردار دل‌های تمام مستضعفان جهان است.

شهید سلیمانی ابعاد مختلف دشمن  را می شناخت


سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب هم در پیام تصویری به این همایش با بیان این که شهید سلیمانی در سرزمین جهاد و شهادت رشد پیدا کرد و هیچ گاه از تعقیب و شناسایی توطئه دشمن دست برنداشت ،افزود: این شهید جبهه مقاومت، هراندازه به خطر نزدیک می شد با اعتماد و صلابت بیشتر همراه با اعتماد به نفس و توکل به خدا قدم به میدان نبرد می گذاشت.


او  با توصیف ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه‌های نظامی، رفتاری، اعتقادی و عملی افزود: شجاعت و عقلانیت و تدبیر و معنویت این شهید مثال زدنی است.


سردار سلامی افزود: شهید سلیمانی به دشمن در ابعاد مختلف شناخت داشت و فعالیت‌ها و اقدامات آن‌ها را تجزیه و تحلیل می کرد و هیچ گاه از باطل هراسی نداشت.


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به موفقیت‌های این شهید والامقام در جبهه مقاومت و عملکرد منحصربه فرد در ناکامی جبهه استکبار اشاره کرد و گفت: تقویت حزب الله لبنان و نیروی مقاومت در سوریه، عراق و یمن و تشکیل بسیج مردمی در این کشور‌ها از جمله این اقدامات است که موجب شکست تروریست‌های تکفیری و سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار