رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: اهدای اعضای دختر ۱۶ ساله باغملکی به بیماران نیازمند صبح امروز انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، میثم معزی رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: اهدای اعضای دختر ۱۶ ساله مرگ مغزی شده و اهل شهرستان باغملک صبح امروز به ۳ بیمار نیازمند از شهرستان‌های همجوار اهدا شد.

او با بیان اینکه کلیه‌ها و یک کبد او به بیماران نیازمند اهدا شد، افزود: ۲ کلیه دختر باغملکی به ۲ مرد جوان ۲۰ ساله و ۳۴ ساله اهل شادگان و کبد نیز به زن ۴۲ ساله اهوازی پیوند داده شده است.

معزی بیان داشت: بیمار باغملکی در ۶ دی ماه امسال از بیمارستان شهید طباطبایی شهرستان باغملک به بیمارستان گلستان اهواز به دلیل ضربه مغزی انتقال یافت و بعد از بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و تلاشی که صورت گرفت، مرگ مغزی او از سوی متخصصان در مرکز اهدا و فرآوری اعضا و نسوج پیوند مستقر در بیمارستان گلستان تایید شد.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز تصریح کرد: سرانجام دیروز با موافقت خانواده این بیمار برای اهدای اعضای بدن فرزند خود، مراحل اولیه پیوند شامل انجام آزمایش‌های تخصصی و هماهنگی تیم پزشکی انجام و در نهایت امروز عمل جراحی پیوند عضو به بیماران در صف انتظار اعضا صورت گرفت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.