رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان برای سال آینده کافی نیست و کمیسیون تلفیق مجلس وعده داده از دیگر منابع، به مددجویان کمک شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور در دیدار با امام جمعه بوشهر با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه توانمندسازی بیان کرد: یکی از مهمترین محور‌های توانمندسازی، ایجاد اشتغال است که در همین زمینه تا پایان امسال بیش از ۲۰۰ هزار شغل در کشور برای مددجویان ایجاد خواهد شد.

او، با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در لایحه بودجه سال آینده، افزود: این میزان افزایش، برای معیشت مددجویان کافی نیست و کمیسیون تلفیق مجلس وعده داده است از محل دیگر منابع، به خانواده‌های تحت حمایت کمک کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور ادامه داد: برای سال آینده ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی برای این نهاد پیش‌بینی شده است که با اختصاص آن، در کنار ایجاد طرح‌های اشتغالزایی، با احیای اشتغال خانگی، موج جدیدی از خوداشتغالی خانواده‌های زیرپوشش به ویژه زنان سرپرست خانوار را به وجود خواهیم آورد.


بیشتر بخوانید


بختیاری همچنین تامین مسکن را از دیگر ابعاد توانمندسازی مددجویان دانست و عنوان کرد: با کمک بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دولت، ساخت ۳۱ هزار واحد مسکونی در کشور در دستور کار است که با اجرای این برنامه‌ها، انتظار داریم مشکل مسکن ایتام در شهر‌های کوچک و روستا‌ها حل شود.

او با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در یک سال آینده برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر ساخته می‌شود، ادامه داد: همچنین امسال بیش از ۶ هزار شغل در این استان ایجاد می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز با قدردانی از رویکرد کمیته امداد امام خمینی برای توانمندسازی مددجویان گفت: تعیین نقشه جامع توانمندسازی خانواده‌های نیازمند ضروری است. بر اساس این نقشه می‌توان در یک زمان معین و با ایجاد کارگروه‌هایی با همین مبنا، خانواده‌های تحت حمایت را توانمند کرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری تاکید کرد: در استان بوشهر شاهد هم‌افزایی خوبی بین مردم نیکوکار با کمیته امداد هستیم که نتایج آن در سرفصل‌های کاری این نهاد به ویژه در حوزه مشارکت‌های مردمی و پرداخت زکات قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.