رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۹۷ پرونده تخلف واحد‌های نانوایی به ارزش بیش از ۲۱ میلیون ریال در این شهرستان تشکیل شده است.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ هزار و ۷۹ مورد بازرسی از واحد‌های نانوایی سطح شهر و روستا صورت گرفته که طی آن ۹۷ پرونده به ارزش بیش از ۲۱ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

جهین با بیان اینکه این بازرسی‌ها در راستای مصوبات کارگروه آرد و نان و نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی است، افزود: ۲۳۱ واحد نانوایی در مهاباد آرد سهمیه‌ای دریافت می‌کنند که از این تعداد ۱۶۶ واحد در مناطق شهری و ۶۵ واحد در مناطق روستایی این شهرستان قرار دارند.

او تاکید کرد: با واحد‌هایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نکنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه کنند، به شدت برخورد می‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: در بیشتر بازرسی‌ها ملاک آیین‌نامه بهداشتی مقررات واحد‌های خبازی است و این اصول شامل بهداشت فردی، رعایت بهداشت ابزار کار، ساختار و بهداشت مواد غذایی شامل آنالیز نمک، انطباق آرد، سرمایش و افزودنی‌ها است.

جهین یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره ۱۲۴ صنعت و معدن و تجارت مهاباد  تماس بگیرند و تخلفات را به این اداره گزارش دهند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.