رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر تصادف در مسیر سه راهی سوباشی - گل‌تپه در شهرستان کبودرآهنگ سه نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان گفت: سبقت غیرمجاز راننده وانت در مسیر سه راهی سوباشی - گل‌تپه سبب تصادف شاخ به شاخ وانت پیکاپ با کامیون خاور شد.

او اظهار داشت:این تصادف سبب مرگ راننده وانت و مجروح شدن ۲ سرنشین خودروی کامیون شد.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود: بیش از ۷۰ درصد تصادف مسیر همدان - بیجار در مسیر سه راهی سوباشی - گل‌تپه رخ می‌دهد که طبق نظر کارشناسان سوانح پلیس راه، شیب تند این مسیر عامل بالا رفتن سرعت و افزایش سوانح رانندگی است.

عزیزی بیان کرد: با وجود اینکه مسیر سه راهی سوباشی - گل‌تپه دارای شانه عریض و استاندارد است، اما به واسطه شیب تند جاده هر ماه شاهد سوانح جرحی و فوتی ناشی از تصادف رخ به رخ و واژگونی در این مسیر شریانی هستیم.

او یادآوری کرد: سال گذشته نیز در این محدوده در تصادف کاروان عروسی و برخورد یک دستگاه پژو با وانت نیسان سه نفر کشته شدند.

او تاکید کرد: تنها راه ایمن سازی این مسیر سانحه خیز نصب ۲  دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت و تعریض و اصلاح شیب جاده است تا بتوان آمار سوانح رانندگی را در مسیر سه راهی سوباشی - گل‌تپه کاهش داد.

 رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در مسیر مشابه همدان - کرمانشاه، سه راهی روستای «روان» نیز به علت شیب تند جاده، تصادف فوتی و جرحی زیاد روی میدهد که در این مسیر نیز باید شیب اصلاح و برای ایمن سازی و کاهش سرعت خودرو‌ها دوربین نصب شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کبودراهنگ نیز درباره این سانحه گفت: پس از گزارش سانحه برخورد رخ به رخ وانت پیکاپ با کامیون خاور ، نجاتگران گل تپه و تیم‌های امدادی در محل حادثه حضور یافتند.

جبار طهماسبی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه مشخص شد که بر اثر شدت برخورد یک سرنشین وانت پیکاپ فوت کرده و ۲ نفر هم در داخل کامیون خاور دچار مصدومیت شدند که متوفی و مصدومان نیاز به رها سازی داشتند.

او افزود: نجاتگران هلال احمر عملیات رها سازی را آغاز کردند و با پایان یافتن عملیات، مصدومان به عوامل اورژانس و متوفی به عوامل انتظامی حاضر در محل تحویل داده شد.

تاکنون ۷۰ نقطه حادثه‌خیز در این استان شناسایی شده که ایمن‌سازی این مسیر‌ها با تعامل اداره راهداری در حال پیگیری است. جاده فیروزان - نهاوند از سمت کنگاور به علت عرض کم و تردد زیاد، جاده قدیم همدان - ساوه و دور برگردان پادگان قهرمان از جمله مسیر‌های حادثه‌خیز این استان است.

نقاط حادثه خیز بر اساس میزان سوانح، شدت سوانح بر اساس آمار به دست آمده در سه سال پیاپی، ضرایب پیش بینی شده برای سوانح فوتی، جرحی و خسارتی تعیین می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.