رئیسی گفت: واکسن داخلی کرونا فاز نخست انسانی را با موفقیت آغاز کرد و شاهد عوارض حاد و شوک در دریافت کنندگان واکسن نبودیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: میزان رعایت دستورالعمل‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده  و میزان آن به بالای ٨۶ درصد رسیده و این موجب شده است که تعدادشهر‌های نارنجی به ۶۳ مورد برسد و بقیه شهر‌ها زرد هستند و در استان مازندران دچار چالش هستیم و شهر‌های این استان نارنجی و قرمز هستند.

وی با اشاره به شهرستان های قرمز استان مازندران گفت: ۴ شهر رامسر، سوادکوه شمالی و ساری  و آمل در این استان قرمز هستند که امیدواریم با ایجاد محدودیت به وضعیتی برسیم که این شهر‌ها نارنجی و بعد زرد شوند.

او افزود: ورودی بیمارستان‌ها کاهش چشمگیری داشته و بیش از ۶٠ درصد ورودی بیمارستان ها و بین ۵٠ تا ۵۵ درصد مرگ و میر  کروناکمتر شده است و بیماران بستری شده مانند یک ماه گذشته خیلی بدحال نیستند و این شاخص خوبی است.

احتمال بروز پیک زمستانی کرونا در اواخر بهمن یا اسفند

رئیسی با بیان اینکه نگران ورود ویروس انگلیسی به کشور هستیم، افزود: ویروس پشت دروازه‌های کشور است، تجربه نشان می‌دهد ویروس‌های تنفسی با وجود همه مراقبت‌ها وارد کشور‌ها می‌شوند و باید آمادگی کامل داشته باشیم و آمادگی با عمل به توصیه‌هایی مانند پرهیز از دورهمی خانوادگی و تجمعات به ویژه در فصل زمستان است زیرا تهویه به دلیل بسته بودن پنجره‌ها کم می‌شود و می‌تواند بسیار خطرناک باشد و اگر رعایت نکنیم اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه می‌توانیم شاهد پیک بعدی بیماری کرونا باشیم.

او تاکید کرد: باید موضوع را جدی بگیریم وامیدواریم میزان رعایت دستورالعمل‌ها به بالای ٩٠ درصد برسد و به همین روال ادامه پیدا کند و یادآوری می‌کنم در اردیبهشت بیماری به حداقل رسید و با حداقل شدن رعایت دستورالعمل‌ها به٢٧  درصد رسید واین موجب شد خیز بیماری را داشته باشیم و این هشدار جدی است که بدانیم کرونا ضعیف نشده و روز به روز قوی‌تر شده است.

ارزیابی واکسن کرونای ایرانی در فاز نخست تا ٢٨ روز

رییسی درباره واکسن کرونای ایرانی گفت: واکسن داخلی کرونا فاز نخست انسانی را با موفقیت آغاز کرد و نکته بسیار مهم این است که در فاز نخست عوارض حاد و شوک آنافیلاکسی برای دریافت کننده واکسن ایجاد نشود و بررسی در بین ۴ تا ٢۴ ساعت بعد از تزریق بسیار مهم است و خوشبختانه واکسن تاکنون ایمن بوده است و دوز بعدی ١۴ روز بعد تزریق و تا ٢٨ روز بعد ارزیابی‌ها انجام خواهد شد و انشاالله نتایج موفقیت آمیزی خواهد داشت و در فاز نخست در طول ٢ ماه ۵٠ نفر واکسن را دریافت خواهند کرد.

تامین واکسن کرونا تا پایان سال برای گروه‌های آسیب پذیر

او درباره خرید واکسن کرونا افزود: در رابطه با خرید واکسن از طریق کوواکس اقدامات صورت گرفته و مذاکرات خوبی با کشور‌های اروپایی، هند چین داشته ایم و امیدواریم تا پایان سال واکسن برای افراد آسیب پذیر در دسترس قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۲:۳۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
تبریک میگم. برای موفقیت مرحله اولیه است واکسن..وان شاالله نتیجه این واکسن تاانتهای تست انسانی موفقیت آمیز باشه..ولی خیلی متأسف برای کسانی که فقط دنبال فرستادن موج منفی هستن...مگردانشمندان وتوان علمی پژوهشگرهای ماکمترازکشورهای خارجی؟؟؟؟؟یااینکه مثلامیخوایدادای روشنفکرهارادربیارید؟خوب عزیزمن شمامجبورنیستی واکسن ایرانی تزریق کنی..یک سفرتشریف ببریک کشوراروپایی.اونجاواکسن بزن برگرد.البته واکسن فایزرساخت اروپابااون همه ادعا..عوارضی رانشان داده...خیلی مراقب باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اگه ملت ایران کرونا نکشه این دولت از گرسنگی و یا زیر بار گرانی و بی خانمانی میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
شما اول انسولین و واکسن آنفولانزا رو تولید کنید واکسن کرونا پیشکشتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خدا رحم کنه. پول مملکت رو خرج این و اون نکنین. به جاش واکسن وارد کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ان شاالله ب امید خدا جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ان شاالله ب امید خدا جواب بده تشکر از دانشمندان خوب کشورمون ب کوری چشم حسودا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
منظورتون آب مقطر تزریق شده هست؟
ساخت واکسن و انسولین از توان کشور جهان چعارمی خارج هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خداروشکر که کسی چیزیش نشد
و به امید خدا از شر این ویروس خلاص میشیم
آخرین اخبار