امروز مصادف با سالگرد انتشار نامه تاریخی امام خمینی (ره) به رئیس جمهور شوروی است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین روز سال ۱۹۸۹ مصادف با ۱۱ دی ماه سال ۱۳۶۷، نامه امام خمینی (ره) به میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی سابق درباره مرگ کمونیسم و هشدار به پرهیز از اتکا به غرب منتشر شد.

امام خمینی (ره) در شرایطی این نامه را نوشتند که هنوز جنگ سرد تمام نشده بود، دیوار برلین به عنوان نماد جدایی شرق و غرب، فرو نریخته و حاکمیت کمونیسم بر قانون اساسی شوروی هنوز برقرار بود.


بیشتر بخوانید


امام راحل (ره) در بخشی از نامه نوشته بودند:

" جناب آقاى گورباچف، باید به حقیقت رو آورد. مشکل اصلى کشور شما مسئله مالکیت و اقتصاد و آزادى نیست. مشکل شما عدم اعتقاد واقعى به خداست. همان مشکلى که غرب را هم به ابتذال و بن بست کشیده و یا خواهد کشید. مشکل اصلى شما مبارزه طولانى و بیهوده با خدا و مبدأ هستى و آفرینش است. "

این نامه تاریخی توسط آیت الله جوادی آملی، محمدجواد لاریجانی و خانم مرضیه حدیده چی دباغ، ۱۳ دی ۱۳۶۷ در مسکو به گورباچف تحویل داده شد.

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان؛ مصادف با سالگرد ارسال نامه تاریخی امام (ره) به گورباچف توئیتی را منتشر کرد و نوشت:

" ۱۱دی ماه۶۷ امام خمینی (ره) در نامه‌ای به #گورباچف آخرین رهبر شوروی نوید فروپاشی کمونیست را داد و گفت از این پس باید کمونیست را در موزه تاریخ سیاسی جهان جستجو نمود و او را از افتادن در دامن غرب بعداز فروپاشی برحذر داشت.
چقدر شان صدور این نامه شبیه نامه پیامبر (ص) به #خسرو_پرویز است"

در ادامه توئیت گنجی را مشاهده می‌کنید:

از این پس باید کمونیست را در موزه تاریخ سیاسی جهان جستجو نمود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار